Jump to content

Hvor kan man kjøpe ny "splint" til krybbe?

Hedwig

Recommended Posts

Inspiserte krybben på båtplassen i dag, viste seg at noen hadde forsynt seg med to av splintene (i mangel av riktig navn kaller jeg det det. Jeg mener den grå jernstangen som er ringet rundt i rødt på bildet)

Tips om hvor vi kan få erstatninger? Er det viktig at det er galvanisert stål, eller kan vi bruke hva som helst?

20201014_184101.jpg

Redigert av Havelle (see edit history)
Havelle skrev 1 time siden:

(i mangel av riktig navn kaller jeg det det. Jeg mener den grå jernstangen som er ringet rundt i rødt på bildet)

Det er en bolt. Splint er den som sitter i enden og låser den fast. 

Havelle skrev 1 time siden:

Tips om hvor vi kan få erstatninger? Er det viktig at det er galvanisert stål, eller kan vi bruke hva som helst?

Som @Lazyjack foreslår kan du like gjerne bruke en maskinskrue med mutter. Lurt å holde seg til galvanisert, da slipper du rust, men strengt tatt kan du bruke hva som helst. Det skal jo ikke stå neddykket i sjøvann.

Komodo skrev for 14 timer siden:

Det er en bolt. Splint er den som sitter i enden og låser den fast. 

Som @Lazyjack foreslår kan du like gjerne bruke en maskinskrue med mutter. Lurt å holde seg til galvanisert, da slipper du rust, men strengt tatt kan du bruke hva som helst. Det skal jo ikke stå neddykket i sjøvann.

Tusen takk! Man innser fort sine egne begrensninger, og på noen områder kommer mine ganske raskt. Men da er det veldig hyggelig å få så god hjelp :)

ooma skrev for 12 timer siden:

for å svare på spørsmålet slik det er stilt: Jeg vil tro felleskjøpet har noe som ligner. Skulle forundre meg mye om ikke traktorverdenen har noe som kan brukes.

Godt tips, skal sjekke. Tusen takk :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...