Ljk Startet 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2020 Hei, Har en eldre KMV 480 som ikke er selvlensende. Har løst dette til nå med fortøyningspumpe, men den ligger såpass trygt i molo, at det over tid er liten nytte. Da det ikke er lademulighet via båtmotoren har jeg også gått vekk fra tanken om å lage til en nivåpumpe. Skal trekke opp båten nå, og vurdere å lage til en enkel selvlens på båten ved hjelp av gjennomføring og evt. kuleventil. Er det noen som har erfaringer med hvordan beste måte å gjøre dette på er? Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2020 Om du skal gjøre den selvlensende er det viktigste at dørken innvendig er godt over utvendig vannstand. Hvis ikke blir den bare selvsenkende... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ljk Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Ok, takk for svar. Så å lage en gjennomføring ved brønnen eller lignende er med andre ord ingen god ide? Hvis jeg må heve hele dørken så blir det fort lettere med en nivåpumpe og et batteri jeg kan lade hjemme :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Kjøp deg lensepumpe du! Om båten ikke er bygget som selvlensende så blir det fort dyrt og dårlig! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ljk Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Høres fornuftig ut, takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Formsydd presenning (Biltema tror jeg selger/solgte en), strikktau slik at den bare smettes over ripa og evt. ei stang på midt-tofta om det ikke er vindskjerm. Blir vel bedre "selvlensing" enn selvlensende båter... Og naturligvis lensepumpe med batteri i tillegg. Så slipper du å ha mareritt om at du er statist i "Das Boot". TIEFER!!! Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Mouche Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Jeg trodde denne var såkalt delvis selvlensende slik at når man har den liggende ved brygga så er den selvlensende, men ikke under belastning/bruk? I alle fall var det tilfelle med vår båt av samme merke/model fra rundt 1990. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.