Jump to content

Hva betyr dette symbolet på Kina-webastoens panel?

Kanalkapteinen

Recommended Posts

I båten vår er det montert en umerket dieselvarmer som jeg tipper kommer fra en fabrikk i Kina med tvilsomt HMS-fokus og dårlige pensjonsordninger, men den varmer som bare det. 
Øverst til venstre i betjeningspanelet er det et symbol som indikerer en eller annen form for trådløs dekning. Aner noen her hva det betyr? 
Er det trådløs forbindelse til brenneren (ser ut som det ligger kabel), eller er det noe mer spennende? 
Hvis noen skulle ha en link til bruksanvisning hadde det også vært fint! 

EFFF2F23-6C3F-4417-A093-0DEC3BCD0198.jpeg

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Du har wifi-dekning......:giggle:

Nei seriøst så ikke bry deg med det symbolet. Betyr nada nix nothing. Samme på min.... har fjernkontroll. Sikkert et symbol for det..... men eg bruker bare effekthjulet. Min var levert med LCD display som var umulig å lese. Kjøpte den gamle kontrollen med vri-bryter. Mye bedre.

Ellers er eg knallfornøyd med brenneren. STartet på min 2. sesong. Null tull. Har den i vinterhagen.

Redigert av jerognal (see edit history)

Takk for svar!

Har en liten fjernkontroll til den, men den har aldri hatt batteri i seg. 
Dieselmengde kan det ikke være, for den drikker rett fra hovedtanken på 450 liter :drink:

Hvis noen skulle ha en link til noe bruksanvisning så hadde det vært stas, er en del funksjoner i det panelet som jeg ikke forstår...

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Du kan stille inn mye rart med det panelet, og det gir mye informasjon. Men hvis varmeren virker som den skal så er det ikke veldig nyttig. 

En stor ulempe med det panelet er at det mister lysstyrken relativt raskt og blir uleselig. 

---

Det jeg gjorde, ettersom alt virket som det skulle, var å bytte til ett helt enkelt "skruknott pluss-minus" og "av-på" panel. Får jeg problemer så kan jeg koble til det gamle panelet. 

s-l1600.jpg

jerognal skrev for 17 timer siden:

Du har wifi-dekning......:giggle:

Nei seriøst så ikke bry deg med det symbolet. Betyr nada nix nothing. Samme på min.... har fjernkontroll. Sikkert et symbol for det..... men eg bruker bare effekthjulet. Min var levert med LCD display som var umulig å lese. Kjøpte den gamle kontrollen med vri-bryter. Mye bedre.

Ellers er eg knallfornøyd med brenneren. STartet på min 2. sesong. Null tull. Har den i vinterhagen.

Oops. Leste ikke ditt innlegg. :-)

Vi endte på samme løsning ;-)

50 minutes ago, Kanalkapteinen said:

Hvis noen skulle ha en link til noe bruksanvisning så hadde det vært stas, er en del funksjoner i det panelet som jeg ikke forstår...

Et lite søke på nettet gir svar:

2kw:

https://www.drev.se/Upload/DocumentManager/Diverse/Air heaters 2KW.pdf

5kw:

http://www.beliefparkingheater.com/downloads/AIR5KW.pdf

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Den ble bestilt på ebay. Kostet rundt hundrelappen. Samme kontakt som displayet du har, veldig enkelt å bytte. 

https://www.ebay.com/itm/12V-24V-Parking-Heater-Controller-Knob-Switch-Device-For-Air-Diesel-Heater-Time/123987878312?fits=Model%3APanel&hash=item1cde40e1a8:g:AmYAAOSwgsdd22-W

(bare for å illustrere, aner ikke hvilken forhandler jeg brukte)

Men har forstått at det tar lang tid med bestillinger for tiden, hvis de kommer i det hele tatt. Så kanskje det er noen som har importert tidligere som selger her i landet?

jerognal skrev 1 time siden:

er et eget forum på facebook for disse varmerne. Der finne du både info og kjøpsanbefalinger.

Er en australier som produserer fullt programmerbare lcd display hvor du kan lese ut all info. men de koster litt...

Har du link til dette forum?

Har en sådan varmer liggende i kjelleren, som jeg tenker å montere ila vinteren.

Den gamle mikuni kan jo ikke programeres til noe. Så vil ha noe jeg kan programmeres til feks å kjøre 2x1 time i døgnet om vinteren. Da blir båten varmet opp 2 ganger i døgnet, å en bør da slippe for mye fukt. 

Eller er det noen som vet hvordan en evt koblet en sådan kina styring til feks en mikuni ? Har et ekstra diskplay, så kan fint prøve med det på den gamle, om det går å trikse til. Mener Mikuni har 3 eller kansje 4 ledninger til styringen, å disse kina dingser har kun 2(pluss/minus)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Cerberus skrev for 4 timer siden:

Du kan ikkje programmere denne styringen slik. Ellers synes eg denne 2x1 time oppskriften din ligner meir på oppskriften til hvor mye fukt er det mulig å samle i løpet av vinteren. 

Tja, går jeg ned i båten å starter varmeren å lar den kjøre en times tid, ja da er båten nu tør å fine innvendig. Sjøl all fukten som satt på kalesje vinduene er borte. Båten ligger jo ute året rundt, å der er ventilasjon, å er ikke pakket inn i diverse presenninger.

Kjøre ikke varmeren, ja så blir det mye fukt på feks kalesje vinduer, så renner ned på innredning.

I hytta fremme holder den noenlunde fukt fritt da det er et varmerør der, samt det ellers er plassert ut fuktsuger rundt i båten. 

Her hos os er det jo ikke just vinter med masse frost å snø(har vel høst det meste av vinteren)

Men sto nu ellers at styringen til kina varmeren skulle a timer funksjon, så derfor jeg tenkte den kunne programeres.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...