glalaks Startet 27.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2020 Har blitt båtløs, og ser på ny båt. Vi vurderer å prøve oss på større båt og ferie neste sommer. Etter å ha lest her en del år har jeg inntrykk av at båt med aksling er rimeligst i lengden. Drevbåter i den prisklassen og størrelsen er større risiko. kjøpte nesten en scand nautic her om dagen, men den ble solgt rett foran nesen vår.. har også sett på en nimbus 2600. Likte kanskje nimbusen bedre. Har sett på skilsø 750 på Finn og de ser også ok ut. Vil helst ha marsjfart på 10-15 knop eller mer. Og minst en av sengene må være 2 meter+(jeg er 2 meter lang). nimbusen hadde en fin akterkabin med bra seng. en annnen ting. På de to visningene av eldre båter med diesel merket vi den samme lukten. Blanding av diesel og annen gammel båtlukt. Er det normalt på eldre båter med eldre motorer? Er vant til daycruiser med utenbords og lite/ingen båtlukt;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
index Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 glalaks skrev 6 minutter siden: en annnen ting. På de to visningene av eldre båter med diesel merket vi den samme lukten. Blanding av diesel og annen gammel båtlukt. Er det normalt på eldre båter med eldre motorer? Er vant til daycruiser med utenbords og lite/ingen båtlukt;) Du venner deg fort til lukten;-) Men mye kan fikses med en god rengjøring av kjøl, motorrom og kabin. Tepperenser på puter etc anbefales. Master 820 og Baltic er romslige båter, men om du finner dem i den prisklassen nå aner jeg ikke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
glalaks Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Ja lukten kan jeg nok bli vant med. Var mer om det er normalt eller om varsellampene bør lyse når den lukten er der. Nimbusen hadde også et "loddent" skrogtrekk som hadde litt småfrekker av sopp, spesielt under vindu. Men det var tørt nå.. vi likte nimbusen begge to så det er en båt vi skal se etter. Hadde ikke trodd jeg ville ha båt med hardtop, men det er sikkert fint når det ikke er sol;) baltic er fin, men føler den nesten blir for stor for oss. Og ofte en lite attraktiv utgave i vår prisklasse.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kanalkapteinen Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Hadde samme ønskeliste som deg før vi endte opp med drevbåten vi kjøpte. Vi falt for Windy 8600MC, men her er noen alternativer vi så på før det: (NorDan) Summer Family Marex Holiday Scand Nordic Alle halvplanere med mulighet for grei marsjfart ved riktig motor. Få eksemplarer av disse på finn.no akkurat nå, men det er bra utvalg nærmere sesongstart. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Førstefender Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Master 820, Nidelv 26 er større enn man skulle tro og AC Nidelv 28 og nevnte Scand Nordic. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Vanskelig å slå Nimbus 2600 og Marex Holiday i denne klassen. Viksund 800 Futura er også en passende båt. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Førstefender Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 45 minutes ago, enslagsgjest said: Vanskelig å slå Nimbus 2600 og Marex Holiday i denne klassen. Viksund 800 Futura er også en passende båt. Lett å slå, Nidelv 26 er myye større en Marex Holiday ;) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Kanalkapteinen skrev for 4 timer siden: Hadde samme ønskeliste som deg før vi endte opp med drevbåten vi kjøpte. Vi falt for Windy 8600MC, men her er noen alternativer vi så på før det: (NorDan) Summer Family Marex Holiday Scand Nordic Alle halvplanere med mulighet for grei marsjfart ved riktig motor. Få eksemplarer av disse på finn.no akkurat nå, men det er bra utvalg nærmere sesongstart. Vi har bare sett på drevbåter, men har innsett at med vårt budsjett får man mer turbåt for pengene med aksling. Mange kurante båter. Selv om vi nok liker utseende på nye raskere båter bedre;) Førstefender skrev for 2 timer siden: Master 820, Nidelv 26 er større enn man skulle tro og AC Nidelv 28 og nevnte Scand Nordic. Vet ikke hvorfor men jeg liker båter med tverr hekk best. Selv om nidelv sine snekker har vel omtrent samme marsjfart. Nidelv 28 ser jo fin ut. Nesten for stor. enslagsgjest skrev for 1 time siden: Vanskelig å slå Nimbus 2600 og Marex Holiday i denne klassen. Viksund 800 Futura er også en passende båt. Vi likte veldig godt nimbus 2600. Den kan vi trives i. Synes Marex holliday ser "liten" ut, men den er vel egentlig like stor.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 4.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2020 Liker mer og mer nidelv 26 når jeg kikker på de. Romslig og fine. Og med mange soveplasser. Har lest meg opp på at de bør ha montert flaps/flyndre bak for bedre gange..Tror egentlig vi blir fornøyd med de fleste typer halvplanere. Ser ut som det er mulig å få en ok båt rundt 100000, og det er positivt👍 Får vente til våren og se om det kommer noen i nærområdet👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Førstefender Svart 4.November.2020 Del på Facebook Svart 4.November.2020 (redigert) 8 hours ago, glalaks said: Liker mer og mer nidelv 26 når jeg kikker på de. Romslig og fine. Og med mange soveplasser. Har lest meg opp på at de bør ha montert flaps/flyndre bak for bedre gange..Tror egentlig vi blir fornøyd med de fleste typer halvplanere. Ser ut som det er mulig å få en ok båt rundt 100000, og det er positivt👍 Får vente til våren og se om det kommer noen i nærområdet👍 Hadde Nidelv 26 engang, har nå båt på 50fot, men senga foran i Nidelv 26 er den største jeg har hatt! 180 x 220cm seng, om jeg husker riktig. Hadde fast seng der, så alle puter til sofa lå hjemme. Med 105hk, klarte jeg litt over 17knop med tom båt. Tror ikke jeg hadde noe mer flaps en std. Redigert 4.November.2020 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.