Jump to content

Garmin gpsmap 4012 fryser ved oppstart

Varianta

Recommended Posts

Hei,

Jeg har overtatt en eldre Gpsmap 4012 i håp om få få liv i den. Problemet er at den låser seg med ved Garmin logo på oppstart. Har forsøkt ny software på Sd kort og såkalt forced update ved å holde på power og 4 inne eller power og pil opp ved oppstart.

Har også en 6008 med ødelagt skjerm, hadde en ide om å bruke deler fra den til å fikse 4012'en. Men det fungerer heller ikke.

Noen tips her, eller er det bare å kaste??

Finn

IMG_20201030_221535.jpg

Hvis den er like gammel som min, så har den kun en slot for minnebrikke/kartbrikke. 4012 har hjernekapasitet som en mentalt tilbakestående dinosaur. Utgaven med oppsett for to brikker mener jeg også har mer utviklet hjerne. Jeg tror, understreker tror, at reset til fabrikkinstilling vil kunne hjelpe. Prøv restart med tom brikkeslot, mulig at den prøver å lese noe den ikke forstår. Min 4012 bare går og går, men langsom og dum som et brød. 4010 er mye bedre.

Jag har 2 st Garmin GPSmap 2010 som jag installerade 2005(!) och med dom är det faktiskt ingenting att klaga på - utom att den ena hänger sig någon gång ibland.

Då måste jag dra ut anslutningskabeln och starta om den på det sättet, gärna utan minneskort. Efter ett eller ett par försök så rullar den igen.

Har en känsla att det är någon korrupt fil eller sjökortssida som strular.

I övrigt är dom som sagt helt ok och inte besvärande tröga heller.

AIS har dom inte men det har jag på datorskärmar.

I övrigt så fungerar dom faktiskt så bra att jag inte ens har lyckats övertyga mig själv att investera i något modernare...

:thumbsup:

Takk for alle tilbakemeldinger og gode råd!

Har kun en slot for minne og begynner vel å bli utdatert uansett. Som nevnt internt batteri trodde jeg også det helt sikkert ville være, men det finnes ikke utifra hva jeg kan se.

Er nok en tapt sak, men her kommer noen fler bilder i tilfelle noen er interessert i hvordan disse ser ut innvendig ?

IMG_20201031_213316.jpg

IMG_20201031_213335.jpg

IMG_20201031_213250.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...