Kanalkapteinen Startet 31.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2020 Fikk demontert drevet i kveld. Første gang jeg gjør noe slikt, så alltid spennende? Kontrollerte drivakselen etterpå, den har null slark ut/inn, men opp/ned kan jeg bevege den kanskje 0,3 mm med håndmakt. Er dette til å leve med, eller lukter det slitt gimballager? Forøvrig tørt og fint rund akslinga, simringen ser ganske ny ut. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Hulda Svart 1.November.2020 Link til dette innlegget Svart 1.November.2020 Den gangen jeg drev med sånt noe var vel 0,05 perfekt. Vet ikke hvordan Volvo gimbal ser ut, eller hvordan du måler. Hvis det er et kulelager som er beregnet på å ta opp en del vinkelfeil, så kan det virke greit. Best å sjekke med Volvo manual. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.November.2020 Link til dette innlegget Svart 1.November.2020 (redigert) Snakk med et verksted. Kjenner ikke Volvo, snakker du om dette lagret ( g ) fra en Service Manual Mercruiser så ska det skiftes hver 4 år sammen med belgene, det nye lagret hadde ingen slakk. En hørte det meget godt at lagret var blåst spesielt ved sving. ' PS, Manualer her Redigert 1.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.