Jump to content

Yanmar 4LH-STE svetter litt rundt innsprøytingsdysene, bør jeg være bekymret?

Comforthe

Recommended Posts

jerognal skrev 39 minutter siden:

Sikker på det ikke er svetting fra toppdekselpakning? Ser ut som det i så falle kan samle seg rundt dysene....

Jeg kan ikke se svetting eller antydning til lekkasje noe annet sted på motoren, det burde jeg vel ha sett?

Ser det linkes til en tråd der motoren gikk ujevnt på tomgang. Det gjør ikke min. Glemte å nevne at motoren ikke har noen negative symptomer på gange i det hele tatt.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Comforthe skrev for 23 timer siden:

Bør jeg være bekymret for dette?

jeg mener nei, det jeg ville ha gjort er å sjekke manualen og lånt meg en momentnøkkel og sjekket at  boltene er trukket til med rett moment.

Har ventilene stått lenge i? hva sier rutinene.

Ps lån ikke en momentnøkkel med stram fjær. De skal ha slakk fjær mellom slaga.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Comforthe skrev On 3.11.2020 at 15.36:

Ser det linkes til en tråd der motoren gikk ujevnt på tomgang. Det gjør ikke min.

Trådtittel er ujevn gange på tomgang. Men tråden inneholder også informasjon om hvordan du demonterer dysene og bytter teflon og stålpakningen som sitter der dysene tetter mot toppen. Tiltrekningsmomentet til pinneskruene som det nevnes over her, står også der. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

VegJoh skrev 52 minutter siden:

Trådtittel er ujevn gange på tomgang. Men tråden inneholder også informasjon om hvordan du demonterer dysene og bytter teflon og stålpakningen som sitter der dysene tetter mot toppen. Tiltrekningsmomentet til pinneskruene som det nevnes over her, står også der. 

Ja, jeg så det etter jeg hadde svart. Gikk litt fort i svingene. Jeg kommer til å sjekke momentet, men foretar meg ikke noe mer med mindre det blir værre. Det er altså ikke snakk om mye svetting. 

Takker for mange bra svar her 👍😊

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...