_Bliss_ Startet 17.November.2020 Link til dette innlegget Startet 17.November.2020 Noen som vet hvilken type gummi denne består av? https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motordeler/oljepluggspakninger/gummiduk-2000017978 vurderer å skjære til nye pakninger til tanklokk/ dekksforskruvninger av denne gummiduken. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 17.November.2020 Link til dette innlegget Svart 17.November.2020 Bruk heller butyltape Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Komodo Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 S/Y Vega skrev for 8 timer siden: Bruk heller butyltape Ikke i tanklokket vel? Mellom skrog og gjennomføringen ville jeg brukt fugemasse, men som pakning i lokket er det vel bedre med gummi. Men de fleste tanklokk har vel O-ring. Rent bortsett fra det så tipper jeg på at det er nitril i den gummien. Men den er veldig tynn, så jeg er usikker på om den egner seg. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
_Bliss_ Svart 18.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 S/Y Vega skrev for 6 timer siden: Bruk heller butyltape Det er til selve lokket jeg skal lage pakning. Ikke mellom dekk og gjennomføring. Ellers ville nok Butyltape vært en god løsning. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 18.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Komodo skrev 16 minutter siden: Ikke i tanklokket vel? Mellom skrog og gjennomføringen ville jeg brukt fugemasse, men som pakning i lokket er det vel bedre med gummi. Men de fleste tanklokk har vel O-ring. Rent bortsett fra det så tipper jeg på at det er nitril i den gummien. Men den er veldig tynn, så jeg er usikker på om den egner seg. Det er ett gammelt tanklokk. Det er ikke o-ring der nå, men en platpakning. Mulig det kan lages til med o -ring, men det er antagelig laget for flatpakning. Gummiduken er 2mm tykk. Tror ikke eksisterende pakninge er mer enn det. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Går sikker bra. Gummien er nitril, neoprene eller EPDM. Ikke næringsmiddelkvalitet. Vet ikke hva du har på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 18.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Hulda skrev 8 minutter siden: Går sikker bra. Gummien er nitril, neoprene eller EPDM. Ikke næringsmiddelkvalitet. Vet ikke hva du har på tanken. Tanklokket er for diesel påfylling. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Kjør til. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Jeg har nylig brukt den fra BT. Tror det var 1.5mm. Lagde nye pakninger til tanklokk og tankmåler på septiktanken. Den er litt stivere / hardere en den gamle men det fungerer veldig bra…. Holder tett og luktfri i alle fall Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Førstefender Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Jeg kjøpte også gummiduk på BT, den svellet i kontakt med diesel.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Førstefender skrev 4 minutter siden: Jeg kjøpte også gummiduk på BT, den svellet i kontakt med diesel.. Da er det nok ikke nitril som jeg antok først. Da er det nok heller neopren eller EPDM. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
_Bliss_ Svart 20.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Førstefender skrev for 6 timer siden: Jeg kjøpte også gummiduk på BT, den svellet i kontakt med diesel.. samme type som jeg linket til? Da bør jeg kanskje vurdere annet materiale. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Anbefaler deg å kjøpe gummi et sted hvor de kan slikt, f.eks Tess. Da vet du hva du får. Gummiartikler fra BT pleier å være et sjansespill. Særlig gummislanger og slanger til trillebårhjul osv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Ja. Når du kjøper denslags produkter hos Biltema, kan du risikere å den ene kjemiske sammensettingen den ene måneden og noe helt annet måneden etter. I så måte ren gambling. Og Biltemas ansatte vet like lite om hva de selger som du vet om hva du kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.