Jump to content

Gummiduk fra Biltema

_Bliss_

Recommended Posts

S/Y Vega skrev for 8 timer siden:

Bruk heller butyltape 

Ikke i tanklokket  vel? 

Mellom skrog og gjennomføringen ville jeg brukt fugemasse, men som pakning i lokket er det vel bedre med gummi. Men de fleste tanklokk har vel O-ring.

Rent bortsett fra det så tipper jeg på at det er nitril i den gummien. Men den er veldig tynn, så jeg er usikker på om den egner seg. 

Komodo skrev 16 minutter siden:

Ikke i tanklokket  vel? 

Mellom skrog og gjennomføringen ville jeg brukt fugemasse, men som pakning i lokket er det vel bedre med gummi. Men de fleste tanklokk har vel O-ring.

Rent bortsett fra det så tipper jeg på at det er nitril i den gummien. Men den er veldig tynn, så jeg er usikker på om den egner seg. 

Det er ett gammelt tanklokk. Det er ikke o-ring der nå, men en platpakning. Mulig det kan lages til med o -ring, men det er antagelig laget for flatpakning. Gummiduken er 2mm tykk. Tror ikke eksisterende pakninge er mer enn det.

Jeg har nylig brukt den fra BT. Tror det var 1.5mm. Lagde nye pakninger til tanklokk og tankmåler på septiktanken. Den er litt stivere / hardere en den gamle men det fungerer veldig bra…. Holder tett og luktfri i alle fall

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ja. Når du kjøper denslags produkter hos Biltema, kan du risikere å den ene kjemiske sammensettingen den ene måneden og noe helt annet måneden etter. I så måte ren gambling. Og Biltemas ansatte vet like lite om hva de selger som du vet om hva du kjøper.