lassepelle Startet 24.November.2020 Del på Facebook Startet 24.November.2020 (redigert) Hei. Jeg har hatt mye vibrasjoner i båten i sommer og tok ut akselen for å bytte cutlasslager. Nå har jeg forsøkt å kontrollere akselen for kast men siden jeg er amatør må jeg ty til ekspertisen her inne :) Om dere ser bildet ser dere hvordan jeg har satt opp akselen og måleuret. Målingen på videoen er midt på akselen. ved propellen måler jeg 0,3 og ved klemflensen måler jeg 0,6. Antar at det er mm. Ser det ut som at jeg trenger ny aksel? Redigert 24.November.2020 av lassepelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.November.2020 Del på Facebook Svart 24.November.2020 (redigert) nøden lærer naken kvinne å spinne. Jeg hadde flyttet tvingene nærmere hverandre , nå kan du få du heng på mitten, Og målt i begge ender og på mitten Det ble vist litt mye. du ser det bedst. Ebonita laget en enkel vogge. Redigert 24.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
lassepelle Svart 24.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2020 Takk for svar. Jeg flyttet sveisetengene litt og fikk da 0,9 ved der konen begynner, 0,7 midt på og 0,9 ved klemflensen. Er de toleransene veldig ille? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.November.2020 Del på Facebook Svart 24.November.2020 (redigert) 0,1 er på kanten helst mindre flytt litt fra hverandre mål snu akslen og mål skal da bli det samme avik. Er det ikke et verksted som har ruller i nærheten. Er bjelken rett? Redigert 24.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post