Campingcruisern Startet 30.November.2020 Del på Facebook Startet 30.November.2020 Jeg holder på å bygge en benk for å ha baki båten under kalesjen. Skjelettet er bygd i vanlig konstruksjonsvirke (ubehandlet 2"4" skjært opp til 2" 2"). Dette tenkte jeg å lakkere . Til å ha utenpå tenkte jeg bruke poppel kryssfiner som jeg skal male hvitt med ett eller annet. Men hva slags maling brukes til dette? Jotun Shipolin? Eller noe annet? Hvilken maling egner seg best til dette bruket og vil se penest ut til dette bruket? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 30.November.2020 Del på Facebook Svart 30.November.2020 Grunne med Vinyl primer, og Shipolin som toppstrøk blir fint om du ønsker en blank overflate. Shipolin flyter veldig fint ut👍 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.November.2020 Del på Facebook Svart 30.November.2020 Og hvis du vil ha en maling som tåler mer slitasje enn Shipolin, kan du gå for Gjøco Dekkmaling 90. I snekka bruker jeg Shipolin innvendig i skroget for den er noenlunde billig og bra, men på bunnlemmene bruker jeg Dekkmaling. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Campingcruisern Svart 1.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2020 Vil Shipolin, eller Gjøco Dekksmaling egne seg til å male innredning inne i båt også? Noen som har noen bilder av noe de har malt med disse malingene, så jeg kan se hvordan det vil se ut? Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 2.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Kan man spraylakkere "skjelletet" med en eller annen spraylakk? Finnes det noen spraylakk eller maling som er holdbar til dette? Ser for meg at jeg bør ha noe tyntflytende noe, som ikke gjør at uttreksdelen plutselig ikke vil skli ut og inn Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Hvorfor ikke bruke beis på uttrekksdelen .... du skal vel ha en solmadrass oppå kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 2.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 (redigert) Martine29 skrev 32 minutter siden: Hvorfor ikke bruke beis på uttrekksdelen .... du skal vel ha en solmadrass oppå kanskje Ja skal ha en madrass i hvit skai. Smitter beis over kanskje? 🤔 Bør vel behandles siden treverket er ubehandlet. Redigert 2.Desember.2020 av Campingcruisern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Det er nok folk her inne som har mer peiling på dette enn meg. Har selv beiset ubehandla treverk og lagt madrass oppå, så dette kan fort gå veldig bra. Uansett , lykke til. Det kommer gode tips utover kvelden skal se. Mye kompetanse her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 6.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2020 Noen som har erfaring med å bruke beis på møbler på dekk i båt? Denne benken skal stå på dekk under kalesjen mesteparten av tiden. Vil det smitte over på putene? Er redd maling blir komplisert og iogmed at benken allerede er sammen montert. Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 8.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2020 Dekksider på benken er grunnet og malt første strøk med Jotun Shipolin. Men fortsatt usikker på hvordan jeg skal behandle "skjelletet" som de skal på. Vil jo helst ha tynnest mulig lag der, slik at ting ikke skal bli tregt. Hva med Quick Bengalack spray . Noen som har prøvd det i båt? 🤔 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Desember.2020 Del på Facebook Svart 8.Desember.2020 Hvorfor behandle det som ikke vises? Det klarer seg utmerket ubehandlet! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Knude Svart 8.Desember.2020 Del på Facebook Svart 8.Desember.2020 (redigert) I båt bør treverk behandles så ikke det blir sopp/ fuktskade av kondens. Jeg bruker som et minimum en terasse beis. Det blir også ganske fint på den uttrekk konstruksjonen du har laget. skal du ha noen hjul på den uttrekk delen? Redigert 8.Desember.2020 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Campingcruisern Svart 8.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2020 (redigert) Så jeg bør bruke en type terassebeis i forhold til fuktig mijø i båt? En slik beis vil ikke smitte over på skai putene som skal oppå? Må enten ha noe hjul eller noen kraftige møbelknotter så det ikke skraper opp den nylakkerte dørken ja. Redigert 8.Desember.2020 av Campingcruisern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 9.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2020 Det ble kritthvit terassebeis vi hadde liggende fra i sommer : Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 10.Desember.2020 Del på Facebook Svart 10.Desember.2020 Det ble jo lekkert. Tror ikke det blir noe problem med denne mot puter. Jeg har laget samme patent på en uttrekk seng i gjesterommet ombord. Jeg valgte hjul å det fungerer supert. Rommet har teppe på dørk så da var noe annet uaktuelt. Gummihjul vil ikke skrape på dørken. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.