tnlu Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 (edited) Hei. Har en Volvo Penta D3 170 hk 2011 modell (nye typen). Den har eg servet i alle år slik det er beskrevet i instruksjonsbok med ett unntak. Eg har ikke sjekket om det er korrosjon / tæring mellom slange og eksos rør. Ser det skal sjekkes hvert år. Veit at D4 og D6 hadde problemer med dette tidligere. Ser det ligger noen tråder på de inne men finner ikke noe på D3. Tenker eg sjekker uansett når eg tar den opp til våren. Er det noen her inne som har hatt problemer med korrosjon på D3 mellom slange og eksos? Hvor ofte inspiserer dere? Limer inn bilde under. Edited December 6, 2020 by tnlu (see edit history) Quote Link to post
tnlu Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 Hei. Prøver igjen på denne ? Er det ikke noen her inne som har erfaring med denne typen motor og inspeksjon? Quote Link to post
bergie Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Jeg har to D3 190 2009 (den gamle typen) i min båt. Har hatt denne båten i to sesonger nå. Løftet litt på denne slangen for å sjekke eksosbendet før sjøsetting i vår. Hos meg så det veldig bra ut. Kunne ikke se antydning til korrosjon. Quote Link to post
tnlu Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 Hei. Takker for svar ? Høres betryggende ut. Får sjekke selv når eg tar den på land. Våger ikke å løsne når den ligger på sjø. Tror det hadde gått bra men synd om det ligger under vannlinjen? Quote Link to post
bergie Posted December 11, 2020 Share Posted December 11, 2020 Høres ut som en god plan Jeg tenker at det kan være greit å sjekke i blant. Men kanskje ikke hvert år. Quote Link to post
Recommended Posts