tnlu Startet 6.Desember.2020 Del på Facebook Startet 6.Desember.2020 (redigert) Hei. Har en Volvo Penta D3 170 hk 2011 modell (nye typen). Den har eg servet i alle år slik det er beskrevet i instruksjonsbok med ett unntak. Eg har ikke sjekket om det er korrosjon / tæring mellom slange og eksos rør. Ser det skal sjekkes hvert år. Veit at D4 og D6 hadde problemer med dette tidligere. Ser det ligger noen tråder på de inne men finner ikke noe på D3. Tenker eg sjekker uansett når eg tar den opp til våren. Er det noen her inne som har hatt problemer med korrosjon på D3 mellom slange og eksos? Hvor ofte inspiserer dere? Limer inn bilde under. Redigert 6.Desember.2020 av tnlu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 10.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2020 Hei. Prøver igjen på denne 😊 Er det ikke noen her inne som har erfaring med denne typen motor og inspeksjon? Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 10.Desember.2020 Del på Facebook Svart 10.Desember.2020 Jeg har to D3 190 2009 (den gamle typen) i min båt. Har hatt denne båten i to sesonger nå. Løftet litt på denne slangen for å sjekke eksosbendet før sjøsetting i vår. Hos meg så det veldig bra ut. Kunne ikke se antydning til korrosjon. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 10.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2020 Hei. Takker for svar 👍 Høres betryggende ut. Får sjekke selv når eg tar den på land. Våger ikke å løsne når den ligger på sjø. Tror det hadde gått bra men synd om det ligger under vannlinjen😊 Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 11.Desember.2020 Del på Facebook Svart 11.Desember.2020 Høres ut som en god plan Jeg tenker at det kan være greit å sjekke i blant. Men kanskje ikke hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.