Jump to content

Farlige Ender


anton

Recommended Posts

For folk som ikke omgås med dyr vil det ikke ha noen betydning om viruset kommer til Norge eller ikke. Det smitter svært sjeldent, og da kun i forbindelse med slakting o.l. Dersom viruset muterer og begynner å smitte mellom mennesker er det en litt annen situasjon, men da er det folk man bør passe seg for, ikke fuglene..

 

Men hvor stor er risikoen for mutering da ? Svært liten vil jeg tro. Det var ikke så lenge siden det store farlige Ebola viruest var et mulig problem , men det gikk bra det også.

Link to post
Share on other sites

Det var visst ikke noe virus likevel, fuglene døde av matmangel.

Ja. Nærmeste påviste forekomst av viruset er fremdeles ved Moskva. Men det er til våren, når trekkfuglene kommer tilbake at det blir spennende. Hvis det heller ikke da kommer til Norge så er vi kanskje trygge, av en eller annen grunn.. Norden har jo sluppet unna mange epidemier før.
Link to post
Share on other sites

Morten M sa det fint i VG i dag

Bilde

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Men hvor stor er risikoen for mutering da ? Svært liten vil jeg tro. Det var ikke så lenge siden det store farlige Ebola viruest var et mulig problem , men det gikk bra det også.

Mutering betinger at et menneske får smitte av et virus som angriper oss mennesker (influensavirus), og samtidig får fugleinfluensasmitte.. Da kan det i enkelte tilfeller mutere, og spre seg til mennesker.

Sannsynligheten for det er veldig liten.

Alt dette må tas med en klype salt da det ikke er mitt fagfelt, og jeg bare så noe om det på teve en dag.

Link to post
Share on other sites

Har såvidt prøvd meg på sjøfugljakt noen ganger nå, og det kan anbefales. Kombinerer båtliv og jakt/friluftsliv, og høsten har værmessig sålangt vært nesten bedre enn sommeren. I tillegg har roen nå senket seg på sjøen, når alle "tullingene" er tilbake bak skrivepulten. Helt utmerket, og er ikke nevneverdig bekymret for å bli syk.

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Enig med thor.

 

Det er blitt et hysteri ang fugleviruset.

Litt over 60 person har død på litt over et par år.

Til sammenligning dør ca 2 millioner mennesker pr år av malaria.

Med global oppvarming som man også prater så mye om i desse tider, så er det vel best å snart få utrydda myggen også!! :cool:

Med Ebola får vi skyte alle apene..

Faktisk burde dassen også forbys, da det etter sigende dør over 200 000 mennesker hvert år bare i USA som følge av ulykker på nevnte sted....

:smash:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Endene er ikke farlige lenger.. :crazy:

 

Forbudet mot frittgående fugl i Norge er opphørt. En MEGET god nyhet for mange! :yesnod:

 

"Dette vil i praksis si at fjørfe kan holdes utendørs dersom de gis fôr og vann på en slik måte at ville fugler ikke kan lande på eller tiltrekkes av fôringsplassen."

 

http://www.mattilsynet.no/smittevern_og_be..._utend_rs_29491

Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...