Dekksgutt Startet 29.Desember.2020 Del på Facebook Startet 29.Desember.2020 Vi har kansje mistet vår propell, har i allefall ingen kraft verken forover eller aktover. Aksling og gir ok, ingen støy eller krusninger når den står i gir. Noen som greier å dekode hva som står på bildet av vår propell. Er av typen Sole. Båt Tresfjord 26 / Motor Craftsman 42 hk , maks prm. 3000 Gode råd til ny mottas med takknemlighet. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 30.Desember.2020 Del på Facebook Svart 30.Desember.2020 Dekksgutt skrev for 5 timer siden: Vi har kansje mistet vår propell Det første jeg ville gjort er å sjekke om du har mistet propellen...... Kan du ikke skimte propellen fra brygga? Hørte/merket du noe før framdriften uteble? Tvilsomt at propellen detter av uten videre ved stilleligge. Dekksgutt skrev for 5 timer siden: Aksling og gir ok Holdt opp mot det andre du skriver må jeg spørre hva du mener med "ok". Roterer akselen når du setter den i gir? Kan være så enkelt som en røket girwire. Dekksgutt skrev for 6 timer siden: dekode Ser ut som at det siste tallet viser til konen på akselen (1:12) Andre tallet får jeg ikke til å ligne på noe som gir mening Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.Desember.2020 Del på Facebook Svart 30.Desember.2020 Dekksgutt skrev for 6 timer siden: Vi har kansje mistet vår propell Regner med at du har sjekket at akselen roterer. Kan det være mulig at mutteren har falt av og at propellen har løsnet, men ikke falt helt av da roret står i veien . .? Eller kan akselen ha røket ved propellnavet . .? Jeg ville i alle tilfelle sjekket nærmere før jeg kjøper ny propell. Grønnskollingen skrev 8 minutter siden: Ser ut som at det siste tallet viser til konen på akselen (1:12) Jeg leser det som om det like godt kan være 1:10. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
paxo Svart 30.Desember.2020 Del på Facebook Svart 30.Desember.2020 Mener det står:15/88 1:10 Craftsman propeller har 1:10 kon. https://www.craftsmanmarine.com/propulsion/propellers/ Sannsynligvis 15 toms diameter, men stigningen vet jeg ikke. 8 kan være stigning, og jeg ser at de bruker 8mm kile på alle nye propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Dekksgutt Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2020 paxo skrev for 4 timer siden: Mener det står:15/88 1:10 Craftsman propeller har 1:10 kon. https://www.craftsmanmarine.com/propulsion/propellers/ Sannsynligvis 15 toms diameter, men stigningen vet jeg ikke. 8 kan være stigning, og jeg ser at de bruker 8mm kile på alle nye propeller. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.Desember.2020 Del på Facebook Svart 30.Desember.2020 Skal ikke se bort fra at der står 17 5/8 x 8 Sitér dette innlegget Link to post
Dekksgutt Svart 31.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Vel, slik ser det ut ... hva nå ?!?! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Ja, du kan spørre, du. Hvis du ser det samme som meg, er propellen på vei til å ramle av. Så du får vel skaffe deg en kile, mutter, kåseskive og skru det fast igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Tror Hulda er inne på noe 😅😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Kanskje en tur på land/slipp først... Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Dekksgutt skrev 57 minutter siden: hva nå ?!?! På med våtdrakta Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Swingswong Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Er alltids en dykkeklubb som vil motta litt økonomisk støtte før de skal på dykk. Det der bruker de ikke lange tiden på. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 (redigert) NilsPils skrev On 30.12.2020 at 1.14: Kan det være mulig at mutteren har falt av og at propellen har løsnet, men ikke falt helt av da roret står i veien . .? Traff jeg blink . . ? Det er vel ingen tvil om at båten bør på land, eller i det minste løftes, for å få fikset dette. . .? Redigert 31.Desember.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 NilsPils skrev 1 minutt siden: Traff jeg blink . . ? Var bingo det der ja NilsPils skrev 1 minutt siden: Det er vel ingen tvil om at båten bør på land, eller i det minste løftes, for å få fikset dette. . .? Helt klart. Mest sannsynlig har gjengene på enden blitt litt stuket mens akselen har gått rundt med propellen hengende der, og i tillegg ville jeg hatt av propellen og inspisert konusen innvendig. Den har nok mest sannsynlig fått seg noen grader. Setter man den bare på blir det mest sannsynlig kast. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
enslagsgjest Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Swingswong skrev 24 minutter siden: Er alltids en dykkeklubb som vil motta litt økonomisk støtte før de skal på dykk. Det der bruker de ikke lange tiden på. Da blir du nok regnet som arbeidsgiver og det ender opp med masse styr. Har vært tråder om det tidligere. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Dekksgutt Svart 31.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Komodo skrev for 3 timer siden: Var bingo det der ja Helt klart. Mest sannsynlig har gjengene på enden blitt litt stuket mens akselen har gått rundt med propellen hengende der, og i tillegg ville jeg hatt av propellen og inspisert konusen innvendig. Den har nok mest sannsynlig fått seg noen grader. Setter man den bare på blir det mest sannsynlig kast. Blir nok slipp og kontroll , men først må vi sikre at propellen ikke faller av. 16 meter dypt under båten. Sitér dette innlegget Link to post
Dekksgutt Svart 31.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Dekksgutt skrev 3 minutter siden: Blir nok slipp og kontroll , men først må vi sikre at propellen ikke faller av. 16 meter dypt under båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2020 Del på Facebook Svart 31.Desember.2020 Dra et nett under propellen Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Januar.2021 Del på Facebook Svart 1.Januar.2021 Du får sikkert en til å taue båten til em slipp i nærheten så du kan få orden på dette, bør ikke være noe problem i ditt område. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.