Jump to content

Har wesling 16 ht med 90 etec. 2006 model. Hva kan jeg forvente meg av fart.

akehille

Recommended Posts

@Eika er kanskje den som har mest peiling på dette? I alle fall på etec. ? Var det ikke en Wesling du hadde Eika som du testet ulike motorer på?

Edit: Fant tråden jeg tenkte på med ulike erfaringer. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

@Eika er kanskje den som har mest peiling på dette? I alle fall på etec. ? Var det ikke en Wesling du hadde Eika som du testet ulike motorer på?

Edit: Fant tråden jeg tenkte på med ulike erfaringer. 

Med så mange medlemmer og så mange som har holdt på med båt, lengere enn jeg har levd, så er jeg langt ifra den med mest peil. Men noen erfaringer har jeg fått da, lærer mye av de rundt meg som virkelig kan mye (jeg er jo bare lærling iforhold til de) (blir litt som og gi skryt til servitøren for god mat, når det er kokken som fortjener skryt) 

Ikke min weslingen, det er konebåten til en kamerat av meg. Jeg bare hjelper til med jakta på knop (når vi skulle plukke av v6'n så klaga kjerringa, den var så lett og få i plan også gikk den fort uansett om hu kjørte aleine eller det var 6stk oppi den) 

Men 90etec er ikke helt uprøvd, kommer litt ann på rigginga, om du har en mandagsmotor osv, men 36-42 er det som har blitt sett, tipper du havner på 38-40 jeg 

Redigert av Guest (see edit history)
  • 1 måned senere...

Vil forøvrig anbefale deg å bli med i facebook-gruppa Team Linge Design. 

Der er det mange med en heftig kompetanse og interesse for disse båtene :) 
https://www.facebook.com/groups/144861738641

Men, riktig så bra som bp er det jo ikke... :giggle:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...