akehille Startet 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2021 Lurer på hvor mange knop den vil gjøre har en 19 balistic propel. 2006 model wesling 16 ht Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 (redigert) @Eika er kanskje den som har mest peiling på dette? I alle fall på etec. ? Var det ikke en Wesling du hadde Eika som du testet ulike motorer på? Edit: Fant tråden jeg tenkte på med ulike erfaringer. Redigert 4.Januar.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 (redigert) Grand Banks jr skrev 1 time siden: @Eika er kanskje den som har mest peiling på dette? I alle fall på etec. ? Var det ikke en Wesling du hadde Eika som du testet ulike motorer på? Edit: Fant tråden jeg tenkte på med ulike erfaringer. Med så mange medlemmer og så mange som har holdt på med båt, lengere enn jeg har levd, så er jeg langt ifra den med mest peil. Men noen erfaringer har jeg fått da, lærer mye av de rundt meg som virkelig kan mye (jeg er jo bare lærling iforhold til de) (blir litt som og gi skryt til servitøren for god mat, når det er kokken som fortjener skryt) Ikke min weslingen, det er konebåten til en kamerat av meg. Jeg bare hjelper til med jakta på knop (når vi skulle plukke av v6'n så klaga kjerringa, den var så lett og få i plan også gikk den fort uansett om hu kjørte aleine eller det var 6stk oppi den) Men 90etec er ikke helt uprøvd, kommer litt ann på rigginga, om du har en mandagsmotor osv, men 36-42 er det som har blitt sett, tipper du havner på 38-40 jeg Redigert 4.Januar.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 For sammenligning har jeg en Selstar 16 uten hardtop med mariner 90hk og 21toms Laser. Raskt opp i plan, 5500o/min på topp. 36 knop (gps) også med flere i. Båten er vel forholdsvis lik. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Min med en Tohatsu 90 går 40. Sitér dette innlegget Link to post
LyrikRC2 Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Jeg hadde Wesling HT med 90 e-tec Ballistic 17 - 35-36knop (5300rpm) Ballistic 21 - 40 knop (mener det var rundt 48-4900rpm) Tror 19 er ideelt oppsett og vil gi 40-41 knop på 5100-5200rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Vil forøvrig anbefale deg å bli med i facebook-gruppa Team Linge Design. Der er det mange med en heftig kompetanse og interesse for disse båtene :) https://www.facebook.com/groups/144861738641 Men, riktig så bra som bp er det jo ikke... Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.