Shore Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Dette er det beste forumet jeg vet om. Ikke bare er det utrolig enkelt å få svar på det man lurer på, jeg er nesten sikker på at medlemmene her inne vil være en sikkerhet på sjøen den dagen man skulle få problemer. Dere må da dekke hver sjømil av norskekysten etterhvert, føler meg trygg i et forum med så mange hjelpsomme mennesker. Jeg kan garantere at jeg vil stille opp dersom jeg også kan yte et bidrag. Stor takk til Ingar og BlissX, men uten alle dere andre flotte medlemmene, hadde ikke forumet overlevd. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
arnearmoa Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Tusen takk fra meg også. Jeg lurer av og til på hvor mye "ikke båt-relatert" tid som er ofret for å holde dette i gang. IT-oppdateringer, bytte av "forum-motor", nytt å sette seg inn i, pluss moderering. Jeg gjentar: Tusen takk for et enestående forum Det er en utrolig god database med informasjon og gode råd!!! Den må ALDRI dø Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Jeg melder meg på og vil rette en stor takk til Ingar og Bliss-X for den innsatsen de gjør for å holde forumet i gang. Det går nærmes ikke en eneste dag uten at jeg er inne og leser på baatplassen. Jeg innser at det må være en stor jobb å holde forumet i gang og ikke minst moderere det, for å holde kvaliteten så skyhøy som den er i dag. Måtte denne enorme kunnskapsdatabasen aldri bli borte. TAKK !! Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Svært takknemlig for at det finnes en slik enorm base for kunnskap, gode råd og underholdende lesning! Takk til @bliss X og @Ingar for å tilby oss dette, og alle som bidrar på forumet?? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
POL Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Tusen takk Ingar! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Ja her må man takke og bukke. Knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Mort1 Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Ja, dette støttes 100%. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Vi melder oss på alle de som takker for et utmerket forum Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Morten_L Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Slenger meg på takkingen! Har vel vært her inne flere ganger daglig i 17 års tid og vet ikke hvordan jeg skulle fått tilfredsstilt min umettelig båtabstinens når jeg ikke er i båten uten baatplassen.no! Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Henger meg også på for å takke for et supert forum. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Takker og bukker for en som har jobbet mye for oss alle. Samtidig en takk til de som har stått rundt Ingar opp igjennom årene Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Tror båtlivet mitt ville vært en del gråere hvis jeg ikke hadde hatt dette forumet. Er nå inne i min niende sesong både som båteier og forumbruker og har ikke tall på alle tips, råd, ruteforslag og tilbakemeldinger jeg har fått her. Og samtidig også gjort flere bekjentskaper som det alltid er hyggelig å treffe på når jeg er ute på tur. Ikke minst har jeg fått god hjelp til å velge riktig båt både første gang og andre gang! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 (redigert) Det ble nevnt her at Bp dekker det meste av våres kyst. Det kan jeg virkelig si stemmer. På noen av turene jeg har hatt, både alene og sammen med @sap_2000 og @LALUNA II har vi/jeg opplevd noe av det mest fantastiske en båteier/frakter kan oppleve: midt i vanskeligheter, står det frem en fra Bp, klar til hjelp. FANTASTISK. Så takk både Ingar og Bliss Jeg er avhengig. Å er sjeleglad for at ikke arbeidsgiver fakturerer bruken min av Bp. For ikke å snakke om alle de hyggelige bekjentskaper jeg har fått her inne. Hyggelig å bli nevnt av en kjernekar som @Komodo. Sammen med alle de høvdingene. Siden 2005 har jeg kost meg på dette glimrende forum Redigert 10.Januar.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
"Mathilde" Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Har vært medlem i snart 16 år. Flott forum, all ære til de som startet og fortsatt står bak driften Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Blir helt overveldet av så mye positiv omtale. Tusen takk på vegne av Ingar og meg Ja det har vært en lang reise. Ingar startet som kjent baatplassen i 2002. I begynnelsen drev han det alene men han fikk fort selskap av flere. De som jobbet med baatplassen den gangen var foruten Ingar Aquarius? (finner ikke igjen), Baatdilla, Andreas og meg. Vi slet mye den gangen - ustabil programvare (stoppet stadig opp) og mye moderasjon som var krevende. Vi fikk mye kjeft uansett hvordan vi modererte. Gjorde vi det på en måte ble det feil for noen og gjorde vi det på en annen måte ble det også feil. Valgte vi å ikke gjøre noenting - ja da ble det også feil. Dette ble etterhvert en belasting for oss. Vi fikk da god hjelp fra medlemmer ved å etablere noe vi kalte et skipsråd. Skipsrådet skulle ta beslutninger for oss for å minske belastningen på oss som drev med drift og det er flere av dagens medlemmer som gjorde en heltemodig innsats i skipsrådet den gangen. Etterhvert fikk vi flyttet forumet over på en bedre teknisk plattform, trafikken økte, vi trengte mer maskinkraft og ikke minst penger for å dekke serverleie o.l. Finansiering foregikk den gangen ved at vi fikk donasjoner fra medlemmene. Energiske medlemmer arrangerte baatplassentreff og overskuddet fra loddsalg o.l gikk til driften. De tre andre trakk seg ut etterhvert så da ble det bare Ingar og meg igjen. Vi ønsket i utgangspunktet at baatplassen skulle være reklamefri men så til slutt ingen annen utvei enn å begynne med reklame. I den første tiden med reklame forsøkte vi å selge annonser men det viste seg å være veldig arbeidskrevende og ikke bærekraftig på sikt - derfor gikk vi mer og mer over til å bruke google adSense og har siden fortsatt med det. google Adsense gir oss forutsigbarhet så vi slipper å bekymre oss om hva som skjer rundt neste sving. Andre utfordringer: Baatplassen.no var i utgangspunktet ikke laget for mobiltelefoner. Vi så at stadig flere gikk over til mobil og slet en del med å få til en brukbar løsning for å dekke dette behovet. Mer enn 50% av trafikken kommer i dag fra mobiltelefoner. En annen utfordring for oss var facebook. Trafikken gikk stadig nedover etter at grupper på facebook ble veldig populært og mange forum av denne typen har måttet legge ned pga facebook. Etterhvert stabiliserte det seg, trafikken begynte å ta seg opp og vi ligger nå på et helt greit og stabilt nivå. Jeg anser ikke facebook for å være noe problem for oss i dag. 2020 har vært et godt år for oss med bra trafikk og stabil drift. Hvis jeg skulle ønske meg noe for 2021 så måtte det være at båtorganisasjoner som seilforbundet, båtforbundet, redningsselskapet Oslofjordens friluftsråd og andre snart oppdaget at vi finnes og begynte å vise en smule interesse for hva baatplassen er men dette har jeg ønsket meg hvert år Ønsker dere alle et godt nyttår og en fin båtsesong Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Hei Takk for fin oppsummering Bliss X, og eg er sjølvsagt samd i skrytet de har fått. Det er velfortjent! Eg håpar både du og Ingar held koken i mange år framover. Ask Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Kjempeforum!! Og mye bedre teknisk enn facebook! Her har jeg lært utrolig mye opp gjennom årene. Skulle gjerne visst mer om dere som har startet og driftet det i så mange år, jeg håper iallfall dere vil fortsette i mange år enda. Tusen Takk skal dere ha!! Hilsen Raymond L. Bugge, Mæl v/Rjukan. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Takk for ett bra forum ? Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Støttes 100% Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 11.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2021 Må også sende en stor takk til dette forumet! Det har vært til stor nytte den gangen vi begynte båtlivet i 2011. Og vil på stå at det er det beste oppslagsverket til å få svar på "alt". Stor takk de de som drifter og til alle som har tatt seg bryet med å svare på "dumme" spørsmål fra en novise. Etter som årene har gått har jeg (forhåpentligvis) fått mer kompetanse og kan nå være til hjelp for andre som ikke har den samme erfaringen. Som andre nevner, så er det "aldri en dag uten" Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Roger jo Svart 11.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2021 Er bare å stille seg i køen av gratulanter og takke Ingar og alle hjelperne for et TOPP forum. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Erik Svart 11.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2021 Støttes fult ut. Jeg er faktisk usikker på om jeg fortsatt hadde syslet med båt hvis det ikke hadde vært for båtplassen. Flere ganger har det løsnet her etter å ha stått dønn fast i utfordringer, og i perioder med laber båtlyst har jeg frekventert her av gammel vane, og inspirasjonen har returnert etter hvert. Så takk for alt Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
tkb Svart 11.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2021 Takk for et veldig bra forum. Her er det mye bra kvalitet når en lurer på noe og mye bra lesing. På facebook ble erfaringen raskt at det ble mye fjas? Stå på videre? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2021 Jeg har avsluttet båtlivet, men BP MÅ jeg ha med meg hver dag!! Jippi for BP. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Beach Svart 12.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2021 Takker for et supert forum som leses daglig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.