Jump to content

NMEA 2000 til elektronisk motorkontroll, velge billig eller dyr ?

Trophy

Recommended Posts

Fikk tak i elektronisk motorkontroll med aktuatorer til 2 motorer pga motorbytte. Tilfeldigvis var det 50% på motorkontroller hos forhandler, så nå mangler eg bare nmea 2000 kabler, t-stykker, 4-veis blokk og terninatorer. Har funnet 2 typer nmea 2000 kabler og er usikker på hvilken eg skal velge og den ene typen er ganske mye dyrere. I motorrommet er det ganske varmt, så eg lurer på om det påvirker kablene ? Håper på tips fra dere som har kunnskap om dette og eventuelt har gjort samme jobben.

Bilde av 4-veis blokk dyr/billig

20210123_124256.jpg.294b61bf162bd68a2d056dc4a3f6d724.jpg20210123_122212.jpg.d0105c1e8dc829b467a2fdaa3986c1a8.jpg

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Har ikke peiling på galvanisk skille:confused: men strømforsyningen kobles til motorene. Så når eg slår på tenningen til motor så får systemet til denne motor strøm. Har en batteri isolator koblet til motorene. Skal en tur i båten etterpå og planlegge litt montering. Har ikke vært bort i nmea 2000 systemet tidligere:sweat: så om noen har gjort jobben tidligere så er eg takknemlig for alle tips

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...