Jump to content

Windy 23 FC, reparere motorfester


Hdjpff

Recommended Posts

Jeg har en -86 Windy 23 FC som fikk skiftet motor i 2011 til en Mercruiser 4,3 MPI (før jeg kjøpte båten) Har tatt ut motor nå for å skifte transom som lekker, og ser nærmere på motorfestene. Det ser ut som labbene er skrudd fast i motorfestene etter at motor er senket ned på de og at boltene har kommet skjevt inn. De er i tillegg ikke støpt inn. Det ene festet er løst. Det er heller ikke stringer eller annet på disse. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal gå frem i denne prosessen. Har aldri gjort dette før. Trenger jeg å lage en jigg for å sette festene tilbake i riktig posisjon? Hva er riktig fremgangsmåte for oppbygging på de eksisterende festene under treklossene? 

 

Her er snutt av feste som beveger seg: https://www.dropbox.com/s/usnxekllcibngdl/IMG_8841.MOV?dl=0

 

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Link to post
Share on other sites

Du kan jo bare lage en ny kloss under motor feste av en 2*6 som du skjerer i samme vinkel som det som allerede er der nå å bolter det fast Eller enda bedre feste den med glassfiber osv. Når du skal sette i motor så hekter du den først fast bak Sånn at du har retningen å så setter nedpå framme etterpå så skrur fast labbene etterpå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...