Thnic Startet 1.Februar.2021 Del på Facebook Startet 1.Februar.2021 (redigert) Vurderer å montere Raymarine Plotter/ekkolodd Element 9HV + HV-100 giver i Wiking 25C. Denne båten har fast aksling og er tverr bak. Kan svinger monteres over propellstrømmen utafor/innefor trimflaps? Har noen eventuelt prøvd å montere denne hekksvingeren på innsiden av skroget med silikon? Får en da brukbare bilder på ekkolodd? Ønsker også eventuelle erfaringer med Raymarine Plotter/ekkolodd Element 9HV. Redigert 1.Februar.2021 av Thnic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 Du må unngå at det kommer bobler under giveren. Om propellen er for nærme vil du kunne få det. Jeg har fått høre at den sensoren ikke egner seg for montering inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 Har med hell limt en hekkgiver med Sikaflex/Multibond i bunnen på en Rana 17. Hovedsaken er en massiv limflate uten luft mellom giver og bunn - ikke dobbelbunn. Vet noen har testet egnethet ved å legge giveren på en liten vannfylt pose, som støttes av en ramme (f. eks. en 2 l isboks uten bunn?). En ulempe med innenbords montering er unøyaktig måling av vanntemperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 (redigert) Litt usikker på forskjellen mellom hv og rv, henholdsvis til Element og Axiom Redigert 1.Februar.2021 av Swingswong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svegre Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Jeg skal montere en hekksvinger på en Rana 17 fisk. Hvor tykk er hekkplata på denne båten? Kan jeg bore og skru rett i glassfiberen, eller bør jeg lime/skru et stykke kryssfiner på hekken først? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.