Jump to content

Forlenge vannlinjen Scand Nordic

Morten.F

Recommended Posts

Hei. Er det noen som har forlenget hekken under vannlinjen for bedre fart?

Eg har en scand nordic med fast aksling. Men ser på kjølvannet på min og en annen Atlantic som ligger i havnen, at de har en tendens å "kaste" propellvatnet oppover, og da tenker eg at dette vil vel gi effekttap ifht fart? Det en en slags halvtunell i skroget over propell og ror, lurer på om å forlenge denne vil hindre propellvatnet å "slippe" skroget så tidlig.

Tenker ikkje på forlenging av selve skroget slik mange har, men den tunellen bare.

Tja... Mener at drivstoff-forbruket gikk litt ned. Ellers ikke stor forskjell. Dette ble standard på Viksund 340 og 360 med fast aksling fra 2006. Jeg tror det som lå bak var en test i Båtmagasinet der de klaget over dårlig roreffekt ved krappe svinger i høy fart. Jeg kjører aldri så hardt at dette har vært et problem. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...