Jump to content

Luftverktøy


Brutus

Recommended Posts

Hej

Köp en liter hydraulolja 10 så har du resten av livet(kansje)

samma som luftvertygsolja bara mycket billigare.

Använder den varje dag i luftverktyg på jobbet

Tunn bra smörjeffekt

MVH Odd

Takk! Skal bli.

 

I samme sporet: noen som vet hvor mye man skal fylle opp disse oljetåkegreier som skrues rett inn i verktøyet? Det sto det heller ikke noe om på emballasjen. Kan tenke meg at de IKKE skal være helt fulle, eller?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Ingersoll Rand har veldig bra muttertrekkere, vet ikke betegnelsen, men de har en relativt ny modell i kompositt material som kan anbefales på det varmeste. Importør er Maskin K. Lund. Kontakt de for forhandler.

Var å tusket til meg litt olje hos entrep. som jeg lånte trekkeren av. Det er noe som heter Shell Torcula.. :confused: Men det er visst til alle typer luftverktøy, så jeg bruker nå det. Fyller ikke tåkesmørern helt opp, ca. 4/5 del full. Vet ikke om det spiller noen rolle.

 

Når det gjelder Ingersoll Rand, så er jeg ikke i tvil om at det er kvalitet. Men den jeg lånte til høstens dekkskift kostet drøye 15.000.- iflg. eieren. Det blir i drøyeste laget for hobbymekker'n. :crazy:

Men de har sikkert mindre og rimeligere modeller også, men neppe noe som kan betegnes "billig".

Jeg kjøpte det settet fra Luna til 2200.- med både forlenger tåkesmører og plastebeskyttede spesialpiper for dekkskift + vanlige piper (nevnt tidligere i tråden). Den ser ut til å være av temmelig proff kvalitet... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...