Espen C Startet 20.Februar.2021 Del på Facebook Startet 20.Februar.2021 (redigert) Hei sliter med at Samsung Nettbrettet bruker mere strøm en den klarer å lade når jeg bruker den til Navigering, Brettet krever vanligvis høyere ladestrøm en de fleste telefonladerne, kan dette løses med f.eks noe slikt https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=3355&category_id=270&gclid=CjwKCAiAg8OBBhA8EiwAlKw3kjENVF-qYD1low371g2R0XxvaqexgXjjF575Tyv-jQQb1POfx3FD0RoCszYQAvD_BwE Eller hva bruker dere til dette formålet? Vet ikke om mitt nettbrett støtter qc3 standaren men blir vel bedre for det eller? Redigert 20.Februar.2021 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Begynn med å lese det som står med liten skrift på usb-porten du bruker for å sjekke hvor mye strøm den leverer. Ikke uvanlig at de gir så lite som 1A. Hvis det er tilfelle kan du med fordel oppgradere til en ny dings med kraftigere ladestrøm, men ikke sikkert at du trenger quickcharge. De fleste usb portene for innfelling, som jeg har sett, har minst én 2,5A port for lading. Det pleier å holde. En mellomløsning er å bruke en powerbank med høyere ladestrøm for å sikre drift av nettbrettet og så lade powerbank og nettbrett på den treige laderen når du er i havn. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Jeg har ikke Samsung, men denne lader opp min iPad samtidig som jeg kjører Navionics med full lysstyrke. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Grønnskollingen Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/kontakter/usb-port-2000040922 Her er en billig variant som leverer 2,4A. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 (redigert) Innstallerte nettopp dennne. Ser ut til å fungere bra. USB Quick Charge 3.0, 2x18W https://a.aliexpress.com/_mPESOHz Redigert 20.Februar.2021 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 En telefonlader er ofte ikke kraftig nok til å lade et nettbrett. Mange av disse laderne leverer ikke mer enn 1A 5V, mens en nettbrettlader har over 2A 5V, gjerne 2.4-2.5A. Hvilket nettbrett er det snakk om? Støtter det QC 2.0 eller 3.0? I så fall ble du vurdere en lader som også gjør det for å få ladet raskere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Barbaria Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 En liten advarsel til billige 12v ladere og lighterplugger etc. Vi hadde akkurat tilløp til brann i innmaten på en billig drittplugg, heldigvis hadde Skarpøye en god nese som varslet oss. Tørre ikke tenke på hva som kunne skjedd om vi ikke var der. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Kaptein Plast Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Jeg hadde ledig slot i dashen til en standardbryter, og installerte den fra Biltema som Grønnskollingen linket til. Funker i hvertfall bra med en Samsung S7 som kjører OnCourse AIS og en eller annen Kartapp, og lader samtidig. (Var billig og tilgjengelig, gadd ikke bestille noe fra kinamannen..) Den trådstarter linket til var jo også smart med USB C som selvfølgelig er mer utbredt nå.. (Jeg har ingen slike enheter ennå.) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 @Espen C Jeg sleit med det samme i fjor, prøvde flere forskjellige USB ladere. Løsningen min ble å sette inn en sigarett kontakt å bruke denne( se bilde ), det var det som funket best for meg. Den klarer å fylle på selv med Naviconics på full lys styrke. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Pass også på å bruke kabler som klarer å trykke gjennom nok til å holde nettbrett eller mobil oppladet. Det hjelper ikke med en super lader hvis du prøver å lade gjennom en sytråd. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ove T Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Hej Jag har denna för laddning av Sony platta. Linocell 30 W billaddare Quick Charge 3.0 - USB-laddare | Kjell.com Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 21.Februar.2021 Del på Facebook Svart 21.Februar.2021 (redigert) Feil postet Redigert 21.Februar.2021 av ster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.