Jump to content

Bedre USB Lading i Båt

Espen C

Recommended Posts

Hei sliter med at Samsung Nettbrettet bruker mere strøm en den klarer å lade når jeg bruker den til Navigering, Brettet krever vanligvis høyere ladestrøm en de fleste telefonladerne,

kan dette løses med f.eks noe slikt https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=3355&category_id=270&gclid=CjwKCAiAg8OBBhA8EiwAlKw3kjENVF-qYD1low371g2R0XxvaqexgXjjF575Tyv-jQQb1POfx3FD0RoCszYQAvD_BwE

Eller hva bruker dere til dette formålet? Vet ikke om mitt nettbrett støtter qc3 standaren men blir vel bedre for det eller?

Redigert av Espen C (see edit history)

Begynn med å lese det som står med liten skrift på usb-porten du bruker for å sjekke hvor mye strøm den leverer. Ikke uvanlig at de gir så lite som 1A.

Hvis det er tilfelle kan du med fordel oppgradere til en ny dings med kraftigere ladestrøm, men ikke sikkert at du trenger quickcharge. De fleste usb portene for innfelling, som jeg har sett, har minst én 2,5A port for lading. Det pleier å holde. En mellomløsning er å bruke en powerbank med høyere ladestrøm for å sikre drift av nettbrettet og så lade powerbank og nettbrett på den treige laderen når du er i havn. 

En telefonlader er ofte ikke kraftig nok til å lade et nettbrett. Mange av disse laderne leverer ikke mer enn 1A 5V, mens en nettbrettlader har over 2A 5V, gjerne 2.4-2.5A.

Hvilket nettbrett er det snakk om? Støtter det QC 2.0 eller 3.0? I så fall ble du vurdere en lader som også gjør det for å få ladet raskere.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Jeg hadde ledig slot i dashen til en standardbryter, og installerte den fra Biltema som Grønnskollingen linket til. 

Funker i hvertfall bra med en Samsung S7 som kjører OnCourse AIS og en eller annen Kartapp, og lader samtidig. (Var billig og tilgjengelig, gadd ikke bestille noe fra kinamannen..) Den trådstarter linket til var jo også smart med USB C som selvfølgelig er mer utbredt nå..

(Jeg har ingen slike enheter ennå.)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...