bobåtåshild Startet 24.Februar.2021 Del på Facebook Startet 24.Februar.2021 Hei Er ny på båtplassen, takk for medlemskap :) Jeg skal pusse opp forpiggen i min glassfiberbåt, og lurer litt på om hvordan jeg skal gå fram. Bør jeg grunne eller legge epoxy før jeg maler? Hvilke produkter bør jeg bruke? Er det lurt å pusse ned innvendig før jeg grunner/maler? På forhånd takk Åshild Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Hei, kan du være mer spesifikk på hva du planlegger å gjøre? Skal du kun male bør du vaske godt med salmiakk, avfette med aceton, slipe lett med 180-papir, fjerne all støv og en ny omgang aceton før du maler. For innvendig malearbeid er det unødvendig med epoxygrunning, men det kan være lurt med en festgrunn. 1-komponent alkydmaling er godt nok for innvendig maling. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Hvis du søker opp SailLife på på youtube, så har Mads der akkurat pusset opp forpiggen i sin båt Athena. Han er veldig dyktig på å forklare og vise hvordan han gjør ting, så skal jeg anbefale en kanal om oppussing av seilbåt så er hans først på listen. Velkommen til forumet! /Taskeladden. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.