Torsen67 Startet 25.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2021 Hei. Noen som har funnet på en smart løsning for å beskytte startpanelet til Wallas? Vil helst ikke flytte den, men kommer borti bryteren med uhell i blant. Kunne tenkt meg en boks rundt den, med et vippelokk i gjennomsiktig plast. Noen som har en ide rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Altså, tenker da på det runde kontrollpanelet, med to vippebrytere. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Jeg har bare en bryter på instrumentpanelet som må være på for å slå på varmer på wallas panelet. Da starter self ikke varmer om en kommer borti bryteren. Nå har jeg nettopp byttet ut wallas 3200 med en 3000dx å den har en "hardere" vippebryter men tror jeg beholder "hovedbryteren" Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Torsen67 skrev for 19 timer siden: Kunne tenkt meg en boks rundt den, med et vippelokk i gjennomsiktig plast. Noen som har en ide rundt dette? Hvorfor bare tenke på det ? Hvorfor ikke lage den boksen selv . . ? Plexiglass er lett å kjøpe, lett å skjære og lett å lime. Sånne beskyttelseslokk av plast i heter forresten Mollyguard, oppkalt etter Molly, datteren til en programmerer. Jeg har det samme problemet med vippebryteren til ankerwinsjen. Jeg planlegger å lage en bøyle av rustfri tråd (høyglanspolert . .!) som Mollyguard. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Torsen67 Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Jo, jeg skal lage den selv, må bare finne ut hva som blir pent.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Har ikke panelet foran meg, så får ikke målt diameter. Men hvis jeg rensker ut innmaten i denne og får plass her, så hadde det vært perfekt: https://elmaterialer.no/no/enkel-stikkontakt-påvegg-mjord-mklapplokk-ip44-brun-pawbol-8209.html Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon? Da må du vippe de opp fra undersiden. Normalt står jo sånne bøyler på sidene av bryterne, men da kan en jo lett vippe de over uansett. På fly er bryterne slik at en må dra de ut for å endre posisjon, så der fungerer en enkelt sidemontert bøyle bra. Siden dette blir voldsomme greier om du skal bytte ut bryterne, tenker jeg en enkel bøyle montert over bryterne vil hjelpe godt på. Dette er muligens ikke et alternativ eller godt nok: Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Torsen67 Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Vidar F.H. skrev 31 minutter siden: Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon? Da må du vippe de opp fra undersiden. Normalt står jo sånne bøyler på sidene av bryterne, men da kan en jo lett vippe de over uansett. På fly er bryterne slik at en må dra de ut for å endre posisjon, så der fungerer en enkelt sidemontert bøyle bra. Siden dette blir voldsomme greier om du skal bytte ut bryterne, tenker jeg en enkel bøyle montert over bryterne vil hjelpe godt på. Dette er muligens ikke et alternativ eller godt nok: Uansett, ett godt forslag Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 En annen mulighet er å få noen med en 3d printer til å skrive ut ett lokk til deg. Burde ikke koste mange kronene. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Vidar F.H. skrev for 4 timer siden: Hva med å montere en stålbøyle foran bryterne som dekker de i avslått posisjon? Det var noe slikt jeg foreslo. Jeg tenker meg å bruke rustfritt båtbeslag som emne. Bryterne mine sitter allerde på en teakplate jeg laget, så da er det bare å bore hull og lime fast bøyler. The Saint skrev 2 minutter siden: En annen mulighet er å få noen med en 3d printer til å skrive ut ett lokk til deg. Burde ikke koste mange kronene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Furu Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Det går også fint å varme opp en liten bit pleksiglass og bøye fint til og skru fast over brytere eventuelt med hengsler Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.