1970snekka Startet 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2021 Hei! har en gammel båt fra 1970 som fikk motorstopp i stormens hete. Gikk på skjær ett dusin ganger og fikk en del skader under vannlinjen. Ser ut til at det ikke er noen sprekker i skroget. Mitt spørsmål er da hva er den enkleste måten å reparere denne skaden på? Med tanke på at båten kun går i 5 knop så lurte jeg på om jeg kan reparere denne skaden kun med glassfibersparkel? Vil dette holde tett under vann? Må jeg behandle med noe mer på utsiden av glassfibersparkelen? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Dette er en skade i laminatet, den bør støpes opp med glassfibermatter. Slip rent for bunnstoff og gelcoat i et område rundt skadene slik at du får oversikt over hvor langt ut skaden går. Deretter sliper du vekk all skadd fiber og støper opp på nytt. Dette ser ut som en overkommerlig jobb. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 26.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Slike eldre båter har ofte raust med gods i bunnen, skaden er jo mere kosmetisk så vidt jeg kan se, men hadde uansett slipt og bygd opp nytt med matte og polyester. Fort gjort og ikke noe vanskelig jobb. ( det meste er jo lett i dag med Youtube og andre hjelpemidler) Sitér dette innlegget Link to post
1970snekka Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2021 Tusen takk! Da blir det å få lagt på noen nye matter?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.