Jump to content

Saga 32, salgbar?

Martine29

Recommended Posts

Heisann. Har en kompis som har en fin Saga 32 med 222 hk Yanmar ca 1500 timer med masse utstyr. Er dette verdt ca 500 storinga. Lite å sammenlikne med på Finn. Nettopp montert autopilot, og bytte alle motorlabber på autorisert båtverksted. Eier har lyst på plastsjark rundt 30 fot pluss, forbereder pensjonisttilværelsen. Legger ved et bilde. Grei plass i denne. 

20201101_072314.jpg

Martine29 skrev 48 minutter siden:

Takk for gode positive tips..ikke enkelt å prissette båter idag. For noen er jo dette gammelt vræl ikke sant.. 

Kan være noen synes det er gammelt vræl, men jeg tenker at det ikke er de båten skal selges til😉 Er nok mange som vet hvilken båt og motor dette er, og som verdsetter 3 separate soveplasser etc. Hadde det vært i september i fjor, når jeg kjøpte båt, hadde denne vært høyaktuell for meg. Og til 500 hadde jeg vel slått til uten å prøve å prute noe særlig. Jeg hadde ikke lagt den ut for mindre enn 550000 i alle fall, ikke i dagens marked. Det er et godt og kjent båtmerke og motor, og er den velholdt med litt utstyr som varme, baugpropell etc er det mye båt i mange år fremover.

Martine29 skrev for 15 timer siden:

Takk for gode positive tips..ikke enkelt å prissette båter idag. For noen er jo dette gammelt vræl ikke sant.. 

"Gammelt vræl" er en betegnelse som på ingen måte hører hjemme på denne båten om den er bra ivaretatt, som de fleste slike stort sett er når de har vært eid av voksne, ansvarlige båteiere.

Worry II skrev 1 time siden:

Enig, ville tippe mellom 550 og 600 i dagens marked. Saga 32 tåler tidens tann desigmessig, skikkelig gæmlisbåt, akkurat som den jeg har. En båt som fint går en motor eller to til, om den nåværende skulle ryke. 

Riviera er ikke gæmlis vel 😅

Venter på den riktige Riviera 😇

TrikkerN Lønning skrev 11 minutter siden:

Riviera er ikke gæmlis vel 😅

Jeg er redd den blir det i år. Jeg fyller 50 i august.. Men jo, Saga 29, 310, 315, 320, 325 og Riviera 925 er og blir "gæmlisbåt" :yesnod:

Derfor fikk også de siste modellene grå striper, for å matche hårfargen til eieren. Eller hva, Benji ?

Worry II skrev 14 minutter siden:

Jeg er redd den blir det i år. Jeg fyller 50 i august.. Men jo, Saga 29, 310, 315, 320, 325 og Riviera 925 er og blir "gæmlisbåt" :yesnod:

Derfor fikk også de siste modellene grå striper, for å matche hårfargen til eieren. Eller hva, Benji ?

Da drar i hvertfall jeg ned snittet(når det blir handel), har såvidt passert tredve 😉

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...