nik0lai Startet 1.Mars.2021 Del på Facebook Startet 1.Mars.2021 Heisann flinke folk! Guttungen på 8 år har (med litt hjelp a meg) fikset noen motorer, og "tradet" seg oppover. Han har nå fått en Yamaha 9.9 FMH, som ikke vil starte. Det ser tilsynelatende ut som at den ikke suger inn noe/nok luft via forgasser.. Mener å ha hørt at det er en "standardfeil" på disse motorene med en simmerring på veiva, men er det øvre, Nedre eller midtre? Er det noe måte å få sjekket dette på uten å bytte, og prøve å feile? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Får den nok bensin da! Har dere prøvd å bytte slangen mellom tank og motor? Pumpebelgen kan jukse uten at man merker det. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 (redigert) Sjekk at belgen pumper. Ikke sjelden de feiler. SJekk også pick-up i tanken. måtte bytte den på min. Søg bare luft. Må du ha ny slange så er det kun orginal som funker skikkelig. Kjøpte uorginal til min F50 men den er steinhard på vinteren og får ikke pumpet. Ang simmerring så ryker den i topp av aksling mot veiva. Du må kjøpe nytt "hus" med pakning. Sitter seg i salt vanligvis og aksling kan sitte jævlig fast pga dette. Du må av med stammen så ser du hus med pakning i bunn av blokken. Kan være lurt å sause inn aksling med fett før du monterer igjen. Redigert 6.Mars.2021 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 18.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2021 Hei igjen. Denne prosessen stoppet litt, men nå er guttungen (8 år) i gang igjen. Vi har konkludert med at den ikke trekke ikke luft/bensin og åpnet den opp. Jeg er ikke mekaniker, men har nå skrudd noen timer på bil og båt motorer. Men aldri påhengsmotor, slik i dybden. Men ser ut som lageret mellom sylinderen er defekt, og retningen mellom der. Det kan vel være en synder? Bør jeg bytte alle lager og tetninger når jeg først er i gang? Tips og triks mottas med takk! Hilsen Oscar 8 år, og pappaen. 😉 Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Skrotnisse Svart 18.April.2021 Del på Facebook Svart 18.April.2021 Synes det ser ut som rivemerker på stempel. Tok du kompresjonen på motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 18.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2021 (redigert) Kompresjonstesten viste ca 7 bar på hver sylinder mener jeg.. Har ikke sylinder og stempel foran meg nå, men mener at det egentlig så fint ut. Mulig det er bilde som lyver, men det skal jeg sjekke imorgen. Redigert 18.April.2021 av nik0lai (see edit history) Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.