Jump to content

Yamaha 9.9 fmh, starter ikke!


nik0lai

Recommended Posts

Heisann flinke folk! 

 

Guttungen på 8 år har (med litt hjelp a meg) fikset noen motorer, og "tradet" seg oppover. 

 

Han har nå fått en Yamaha 9.9 FMH, som ikke vil starte. 

Det ser tilsynelatende ut som at den ikke suger inn noe/nok luft via forgasser.. 

 

Mener å ha hørt at det er en  "standardfeil" på disse motorene med en simmerring på veiva, men er det øvre, Nedre eller midtre? 

Er det noe måte å få sjekket dette på uten å bytte, og prøve å feile? DSC_0255.JPG.74ed418e9ad553269d46f02cdd1ac51f.JPGDSC_0256.JPG.fc993c40d69cacf067dd124b7aa3fb2b.JPG

 

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

Sjekk at belgen pumper. Ikke sjelden de feiler. SJekk også pick-up i tanken. måtte bytte den på min. Søg bare luft.

Må du ha ny slange så er det kun orginal som funker skikkelig. Kjøpte uorginal til min F50 men den er steinhard på vinteren og får ikke pumpet.

 

Ang simmerring så ryker den i topp av aksling mot veiva. Du må kjøpe nytt "hus" med pakning. Sitter seg i salt vanligvis og aksling kan sitte jævlig fast pga dette. Du må av med stammen så ser du hus med pakning i bunn av blokken. Kan være lurt å sause inn aksling med fett før du monterer igjen.

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei igjen. 

 

Denne prosessen stoppet litt, men nå er guttungen (8 år) i gang igjen. 

 

Vi har konkludert med at den ikke trekke ikke luft/bensin og åpnet den opp. 

 

Jeg er ikke mekaniker, men har nå skrudd noen timer på bil og båt motorer. Men aldri påhengsmotor, slik i dybden. 

 

Men ser ut som lageret mellom sylinderen er defekt, og retningen mellom der. Det kan vel være en synder? 

 

Bør jeg bytte alle lager og tetninger når jeg først er i gang? 

 

Tips og triks mottas med takk! 

 

Hilsen Oscar 8 år, og pappaen. 😉DSC_0352.JPG.f25564d8b7122630b987ec9bad6067ee.JPGDSC_0351.JPG.fa48838b8549508f4a8cc42b24465d93.JPG

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...