Jump to content

Innenbords vs utenbordsmotor, noen tanker?


Corvin17

Recommended Posts

Jeg liker lyden på V6'n til Evinrude, men det går rykter om at (Yamaha) fire-takter er kjedeligere. Yamaha kan vel sammenlignes med Toyota? 

Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Jeg har hatt Mariner, Merc og Yamaha. Mest fornøyd med den fra Japan. Aldri et feilslag, nesten vanskelig å høre motoren når den går på tomgang. 

Men smaken er som baken...😊👍

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev 2 minutter siden:

Jeg liker lyden på V6'n til Evinrude, men det går rykter om at (Yamaha) fire-takter er kjedeligere. Yamaha kan vel sammenlignes med Toyota? 

Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Jeg har hatt Mariner, Merc og Yamaha. Mest fornøyd med den fra Japan. Aldri et feilslag, nesten vanskelig å høre motoren når den går på tomgang. 

Men smaken er som baken...😊👍

 

Når det kommer til lyd og utvalg av motorer med flere enn 4 sylindre så kommer man ikke utenom Mercury da :-) Man kan jo fråtse i 2-takt, 4-takt, V6, R6, V8 og V12 og noen utgaver til og med kompressorladet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev 7 minutter siden:

Jeg liker lyden på V6'n til Evinrude, men det går rykter om at (Yamaha) fire-takter er kjedeligere. Yamaha kan vel sammenlignes med Toyota? 

Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Jeg har hatt Mariner, Merc og Yamaha. Mest fornøyd med den fra Japan. Aldri et feilslag, nesten vanskelig å høre motoren når den går på tomgang. 

Men smaken er som baken...😊👍

Samme her, holdt på å falle for fristelsen til å kjøpe en Evinrude 225 hk V8 to takt. Men slo det i fra meg med tanke på bensin forbruk. Evinrude V6 motorene synes jeg høres ut som en fin symfoni med litt pådrag. V8 motorene om mulig enda litt penere. Men når man kjører rolig så foretrekker jeg også 4t motorer. Så om jeg skal bytte ut motoren en gang i fremtiden så blir det nok en litt kraftigere Yamaha 4t motor. På jolla mi så valgte jeg å gå for en kjedelig "Toyota" motor. (Yamaha 9.9 hk 4t). Men den bruker jeg også mye mer. Så da er det deilig å slippe en bråkete 2t med to sylindere. Av utenbords motorer så har jeg så langt hatt Mercury, Yamaha, Mariner, Suzuki og Evinrude.  Den jeg hadde mest problemer med så langt var Suzuki`n. :saint:

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 15 minutter siden:

 

Når det kommer til lyd og utvalg av motorer med flere enn 4 sylindre så kommer man ikke utenom Mercury da :-) Man kan jo fråtse i 2-takt, 4-takt, V6, R6, V8 og V12 og noen utgaver til og med kompressorladet :smiley:

Så sant, så sant. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...