Napoli Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Kveitefisker skrev for 13 timer siden: Dette er nok service på større motor en 9.9hk . Men greit å se likevel. Denne stemmer bra ift vår Mercury Viking 10 efi også den. Og det ser mye ut. Tok vel alt i alt en time fra start til slutt, inkludert tiden det tok å ta av panelene. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
The Saint Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Mouche skrev for 15 timer siden: Garantitiden er vel fem år (reklamasjon etter loven) og det betyr vel at du anbelfaler årlig service i fem år som hver seg koster hva og hva blir det i sum (2.500-3.000 i året og totalt 12.500-15.000)? En ny 9,9 får man vel til en pris fra rundt 20.000. Jeg ville ha tatt srevice selv. beholdt kvittering på innkjøpte materialer , og skulle noe skje som medfører en reklamasjon så bør det vel være årssakssammenheng mellom feilen som har oppstått og manglende utført service for at forhandler kan løpe fra sitt ansvar? Ja det er helt riktig. Men en stor del av denne summen er olje og service deler. Jobben tar ca en time for en som kan det. Jeg synes det er verdt 1000 - 1200 kr for å slippe de diskusjonene om jeg må reklamere. Dette til tross for at jeg er mekaniker og ikke har noe problem med å gjøre jobben selv. Annet enn ren skjær latskap da. Garantien på en Yamaha påhenger er tre år, reklamasjons rett 5 år. Så etter tre år så tar jeg service og vedlikehold selv. Så den egentlige kostnaden blir da 3 - 3600 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Tyggen skrev 7 minutter siden: En av de få som utelukkende lager båtmotorer og som alltid har gjort det er Tohatsu, de lager også de mindre motorene for Honda og Mercury. Ellers går det jo mye i alt fra biler, motorsykler til hageredskaper og aggregater hos de andre produsentene, påhengser er bare en bi-inntekt. Mercury har vel også kun laget båtmotorer såvidt jeg vet. Helt siden 1939, så det er stort sett bare Evinrude (R.I.P.) som har holdt på lengre med slikt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 The Saint skrev for 11 timer siden: Garantien på en Yamaha påhenger er tre år, reklamasjons rett 5 år. Så etter tre år så tar jeg service og vedlikehold selv. Så den egentlige kostnaden blir da 3 - 3600 kr. Og garantien på Honda er 6 år, så da er vel Honda dobbelt så bra Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
The Saint Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Teerex skrev for 4 timer siden: Og garantien på Honda er 6 år, så da er vel Honda dobbelt så bra Helt logisk! Jeg vurderte faktisk Honda når jeg kjøpte min Yamaha. Honda er vel noe av de minst støyende motorene som finnes? For min del ble valget litt tilfeldig. Kom over en Yamaha Sport som var lett brukt i en og en halv sesong og sparte 6 500 kr i forhold til å kjøpe helt ny. Motoren var også ferdig Secured Marked. Så det avgjorde kjøpet for min del. Men var veldig fristet til å kjøpe Mercury pga vekt og fin dorge funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 The Saint skrev 52 minutter siden: Helt logisk! Jeg vurderte faktisk Honda når jeg kjøpte min Yamaha. Honda er vel noe av de minst støyende motorene som finnes? For min del ble valget litt tilfeldig. Kom over en Yamaha Sport som var lett brukt i en og en halv sesong og sparte 6 500 kr i forhold til å kjøpe helt ny. Motoren var også ferdig Secured Marked. Så det avgjorde kjøpet for min del. Men var veldig fristet til å kjøpe Mercury pga vekt og fin dorge funksjon. At Honda skulle være spesielt lite støyende kjenner jeg ikke helt til. Jeg byttet fra Honda BF90D til Mercury F115 for 6 år siden. Vil vel si at Mercury'en generelt støyer noe mindre. Kan skyldes at jeg gjerne kjører på noe lavere turtall pga. en sterkere motor, og den har jo heller ikke VTEC og greier. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 (redigert) Mitt lokale Suzuki verksted har tatt service på min df20. Oppdaget i fjor høst at de har gjenbrukt papp pakningen på gearhuset. Det resulterte i litt fuktighet i oljen. Ikke noe problem, men jeg liker ikke slik slurv. jeg lurte på hvorfor det av og til var oljefilm rundt motoren da den ble vippet ned. Svaret var slurv fra merkeverksted.... jeg tror faktisk at en normalt kyndig eier gjør bedre servicejobb enn mange verksteder. suzukien er en super motor. Den er støysvak og lettstartet. Er lettest i klassen. skulle gjerne hatt ny en 15-20 hk totaker, men det får vente til vi kommer dit de fortsatt er i salg 😊 Redigert 7.Mars.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.