toholthe Startet 7.Mars.2021 Del på Facebook Startet 7.Mars.2021 (redigert) Jeg har lagd en form som jeg skal støpe en del til båten. Skal bli en plate i ankerbrønnen som vinsjen skal stå på. Har lagd form av en gammel kjøkkensiderest (med beskyttelsesfolie) og noen gamle lister. Brukt vanlig finsparkel til gipsplater for å runde av hjørner. Formen skal bare brukes en gang, så kan skru den fra hverandre for å få ut delen. Skal støpe med gelcoat og polyester/matte. Alt fra Biltema. Hvordan behandler jeg formen for å få ut delen etter tørking? Tenkte bruke pakketape på listene og sparkelmasse før jeg vokset. Ser det kan bli vanskelig å tape jevnt. Noen som har et godt forslag. Gjerne basert på noe man har i garasjen fra før. Tenkte prøve å unngå å kjøpe masse spesialprodukter for dette lille prosjektet. Redigert 7.Mars.2021 av toholthe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 7.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Takk for tips. Hvor kjøper jeg PVA slippfilm og formvoks? Bor i Bærum. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.