rdalen Startet 9.Mars.2021 Del på Facebook Startet 9.Mars.2021 Jeg har hatt lithiumbatteriene stående i båten i vinter, med vedlikeholdslading. Vinteren ble ekstra kald, og batteriene har stått tilkoblet laderen i ned til 14 kuldegrader. Det har ikke vært snakk om hurtiglading eller noen som helst utlading av batteriene så lenge båten har stått i opplag. Det er et vanltig batteri, uten "kuldefolie". Er det stor fare for skade på batteriet? Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
PolarLi Svart 9.Mars.2021 Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 (redigert) Hvis ladestrømmen er lav skal det gå helt greit, men du bør uansett ikke lagre litiumbatterier helt fulle eller med lader tilkoblet. Tapp de heller ned til ca 60-70% og koble de fra før vinteren. Redigert 9.Mars.2021 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rdalen Svart 9.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2021 Puh! Mange takk. Det eneste jeg kan tenke meg har trukket strøm der i vinter må være batterimonitoren, siden den får strømforsyning direkte fra batteriet, før hovedstrømbryteren. Men det er vel ikke mange milliampere, tenker jeg. Jeg visste om rådet med å tappe ned og koble fra, men jeg glemte det i høst. Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.