Jump to content

Mista låsesplint inn i VP 2030 motor....


sunnmøre

Recommended Posts

Hadde ute dieselpumpa (høgtrykk) på Volvo Penta 2030. På denne motoren er det arm frå "gassregulatoren" på motoren til pumpa. Denne arma er låst med ein liten låsesplint på ca 12-15 mm . Når eg skulle montere saman elendigheita, så sikra eg låsesplinten med tynn tråd, så eg skulle vere sikker på å ikkje mista han. Monterte arma, og putta på plass låsesplinten.. Eg må tilstå at eg ser dårleg på nært hold, men var sikker på at splinten sat på riktig plass. Fjærna hyssingen og var sterk i trua. Lufta motoren og skulle starte opp. Ingen ting skjedde. Etter å ha fundert ei stund, så skrudde eg opp høgtrykkspumpa igjen, og der var låsesplinten vekke og arma falt av reguleringa på høgtykkspumpa. Eg kinna motoren ein heil del når eg lufta, utan å høyre ulydar. Splinten har truleg havna i bunnpanna. For å demontere bunnpanna, må motoren løftast.... Litt jobb med andre ord. 

 

Kva trur de? Vil splinten ligge i ro i bunnpanna, eller vil han utgjere "ei tikkande bombe"? 

Hitch Spring Pin Split Cotter Pin R Clip Kit - Buy Split Cotter Pin,R Clip  Kit And Split Cotter Pin,Hitch Spring Pin Product on Alibaba.com

Link to post

Aluminiumsstige - trudde det var ein skrivefeil... Litt andre dimensjonar enn på min Volvo Penta 2030:smiley:

 

Har sendt medammen på handletur i dag.. Ho skal handle ein magnet med fleksibel arm. Skal i alle fall gjere eit forsøk... Rimeleg irriterande.  Har nok klart å skubbe splinten over heile regulatorarma på pumpa slik han sat midlertidig fast, istaden for inn i det lille hole der han skulle treffe. Ser altfor dårleg på nært hold, så det blir nok ein tur til optikar etterkvar (noko som også madammen har masa om i ein del år....)

Link to post

Nå kjenner ikke jeg den motoren, men har nå skrudd på en del andre motorer med bunnpanne. For å få en splint på ei utvendig dieselpumpe til å falle ned i bunnpanna tenker jeg at da må du vel enten treffe i røret til peilepinnen, eller eventuelt ned i lokket til oljepåfyllingen hvis den har eget rør og ikke fylles gjennom toppdekselet.

Eller har Volvo noe særegen løsning på tilgang til bunnpanna?

Tror jeg ville brukt mesteparten av energien på å lete etter den splinten på utsiden av motoren, gjerne med en kraftig magnet hvis splinten er av magnetisk materiale. Men som nevnt, jeg kjenner ikke til konstruksjonen på nevnte VP.

Link to post

Dieselpumpa er montert i blokka. De ser toppen av ho der dei tre røra frå dysene møtast. (bilde frå nettet, pilene har ikkje noko tyding) På biletet ser du også gasshendelen på registerdekselet som er mekanisk samankobla med pumpa. Stopphendelen sit framfor denne igjen. Gass og stopp er mekanisk kobla mot pumpa med ei arm, som er sikra med ein splint. Denne arma og spinten sit montert innvendig (arma blir montert på pumpa når dieselpumpa nesten er heilt på plass i monteringsholet) Splinten falt av etter pumpa var montert på plass igjen, og har dermed forsvunne ned i bunnpanna på motoren - forhåpentlegvis. 

Volvo penta MD2030, hvor lekker oljen fra? - Båtforumet - baatplassen.no.  Din hjemmehavn på nettet!

Link to post

Tømmepluggen i bunnpannen er vel også en magnet, egentlig beregnet til å samle opp "spon" i oljen? Kanskje splinten finner veien dit etter hver og fester seg der.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Alt de veit. Omgrepet neodymmagnet har eg aldri høyrt om. Absolutt ein ide. Får sjekke ut kva materiale bunnpanna er laga av.  Kan fungere somei midlertidig løysing, så kan eg heller løfte opp motoren til hausten. Hadde store planar om å vere sjøklar til påske. Bunnpluggen bør også vere magnetisk som du seier Lars, så krysser fingrane for at splinten ligg trygt. Blir båtjobbing i helga, håper at det skal gå seg til då. Heile greia er forferdeleg irriterande. Hadde sikra splinten med tråd og full pakke. Hjelper lite når synet tydlegvis svikter. (Med all respekt for dei som verkeleg har synsproblem..)

Redigert av sunnmøre (see edit history)
Link to post

Hvis splinten er rustfri/syrefast er den vel ikke magnetisk..

kan en mulighet være å suge ut oljen og helle den gjennom en sil for å sjekke, deretter bruke et inspeksjonskamera gjennom peilepinnerøret eller bunnpluggen for å se etter den? Så kan man jo sette på en magnet på utsiden og dra splinten bort til bunnpluggen hvis mulig. 

Link to post

Har tenkt tanken at splinten ikkje er magnetisk (syrefast). Fekk ny orginal splint i går, men har ikkje fått sjekka med magnet enno. Dersom han ikkje er magnetisk, så er eg redd for han blir liggande denne sesongen. Trur kanskje eg klarer å få opna bunnpluggen. Med litt flaks så kan det hende han blir med ut der... 

Link to post

Då er ny ny splint installert. Har prøvd å finne den gamle, men utan resultat. Får nok vente til bunnpanna skal av ein eller annan gong. Har starta motoren, og køyrd han ei god stund. Ingen ulydar heldigvis, så eg kryssar fingrane og lar det stå til. Har heldigvis seil😀 Splinten var ellers magnetisk, utan at det hjalp stort...

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...