PuttiPlutti Startet 17.Mars.2021 Del på Facebook Startet 17.Mars.2021 Hei! Noen som erfaringer med seilbåter av typen sundwind? Hvor god og trygg er de å seile, kvaliteter og skavanker? Takker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 En nær slektning var norsk forhandler for disse på åttitallet. Det er bra familiebåter med mer vekt på volum enn seilegenskaper. De er trygge med mye vekt i kjølen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Mener jeg har solgt én slik engang i tiden. Motorseiler med trykk på motor. Var vel en grei båt. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Sveits er vel ikke blant landene med de største tradisjonene for seilbåtbygging... Skjønt man skal ikke kimse av seilingen på sjøene der, et sveitsisk team vant jo America's Cup i 2003. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Indy skrev 36 minutter siden: Sveits er vel ikke blant landene med de største tradisjonene for seilbåtbygging... Skjønt man skal ikke kimse av seilingen på sjøene der, et sveitsisk team vant jo America's Cup i 2003. Du tenker kanskje på Sunbeam? Sunwind var vel finsk. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Korsfjord skrev for 1 time siden: Du tenker kanskje på Sunbeam? Sunbeam er vel fra Østerrike. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Sunbeam er fra Østerrike og forhandles av Giramar AS i Leangbukta i Asker. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Trekker tilbake min kommentar. Det var en annen Sun-et-eller-annet jeg tenkte på. En påskekylling-gul sak med aktercabin på rundt 26 fot. Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 (redigert) Hulda skrev 44 minutter siden: Trekker tilbake min kommentar. Det var en annen Sun-et-eller-annet jeg tenkte på. En påskekylling-gul sak med aktercabin på rundt 26 fot. Tipper det var en Draco Summerwind. Den passer iallefall beskrivelsen godt :) Redigert 17.Mars.2021 av ToreSB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Sunwind ble, så vidt jeg vet, produsert av Brüggli Werft, Romanshorn ved den sveitiske sydkysten av Bodensjøen. http://www.sunwind.ch/de/werft/werftbetrieb.html Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 ToreSB skrev 6 minutter siden: Tipper det var en Draco Summerwind. Den passer iallefall beskrivelsen godt :) Det var det! Vi var forhandler av Draco. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 (redigert) I følge Sailguide.com ble Sunwind-båtene bygget av Nykra Oy i Finland til og begynne med. Konstruktøren heter Tord Sunden. Redigert 17.Mars.2021 av Mare Nostrum (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Stemmer, verftet i Finland gikk konkurs på slutten av 90-tallet og Brüggli overtok former og fortsatte produksjonen av noen modeller fra da av. Fins noe info på sunwindklubben.se Vi lærer noe hele tiden... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Seilbåt, og av alle ting produsert og levert under Saganavnet? Ja det er faktisk sant, det er bekreftet av Sagaboats! SAGAWIND 20 er konstruert av Tord Sundén (IF båtenes gründer) og var en kort tid på 60 tallet i produksjon. Noen få eks ble levert senere i plastferdig versjon. Produksjonen og formene ble så solgt til Finland og videreført som en del av Firma Nykras seilbåtprogram under merke SUNWIND 20. Nykras ble dannet i 1971 som en etterfølger av Nykarleby båtbyggeri. Fra 1973 bygdes på rikssvensk ordre familieseilbåten SUNWIND 20 i serier på 40 - 50 stk. per år, til produksjonen ble nedlagt tidlig på 80-tallet Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sun Flyer Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Jeg visste ikke at produksjonen havnet noe annet sted enn Finland. Modellene jeg kjenner er 26 og 27 som er samme skrog bortsett fra hekken. 27 er mest populær i norge. Neste størrelse er 29 som senere ble forlenget til 31 på samme måten. Og så ble den litt mordernisert med 311 som flyttet badet bak. Så var det en 35, tror jeg. Men den er sjelden og mye mer moderne. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
skagenekspressen Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Hadde sommerjobb på riggverkstedet på Nykra i Nykarleby. Sunwind 26/27 var konkurrent til Maxi. Mye volum og konkurransedyktig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.