Salar Startet 17.Mars.2021 Del på Facebook Startet 17.Mars.2021 Jeg har forsøkt og finne ut hva som er forskjell på VP - drev 290DP. Ser at det er flere utgaver A til E. Jeg har et 290DP-E og har forøkt å finne ut om en skifter olje på dette drevet som for de andre 290DP - drevene. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 (redigert) Der findes et overblik her: https://baatplassen.no/i/applications/core/interface/file/attachment.php?id=39262 Der kan du se hvilke ændringer der er sket undervejs. Det angiver samtidig hvilken olietype, der anbefales. Skifteintervallerne må findes i dokumentationen for drevet ... men en gang årligt for mineralsk olie og en gang hvert andet år for syntetisk er en god tommelfingerregel (medmindre der køres flere hundrede timer om året). Metoden for udskiftning af olien er den samme fra model til model. Redigert 17.Mars.2021 av mthoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salar Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Takker for tilbakemeldingen ut fra det jeg kan se så tappes oljen av på skruen nederst på drevet og ny olje fylles på på påfyllingsskruen som ligger under dekslet der en finner girvelgeren. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Fuldstændigt præcist. Der er nogen, som forsøget at fylde olien på via hullet til pejleskruen, men det tager uendelig lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Er det ikke like enkelt å fylle via tappe pluggen? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 17.Mars.2021 Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Avtapping/fylling er helt likt på alle utgavene. Fordelen med å fylle i bunn er at du slipper å åpne påfyllingsplugg og bytte den pakningen, og det kan ikke oppstå luftlommer. Men påfyllingspluggen går jo raskere, og du slipper søl med å bytte fra pumpe til plugg i bunn. Drevene er jo i prinsippet de samme, med diverse mindre og større oppgraderinger fra 1. gen 290 DP, til DP-E/G. Største forskjellen som er enkel å se er vel fra DP-B til DP-C, der reverslås mekanismen fjernes og erstattes med nye trimsylindere med overtrykksventil istedenfor og tykkere opphengsbolter. Sitér dette innlegget Link to post
Salar Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Jeg har ikke forsøkt det på drev men har gjort det på en utenbordsmotor (DF 90) som da skulle ha 1 l. Jeg går ut fra påfyllingsskruen er til for å fylle på olje. Sitér dette innlegget Link to post
Salar Svart 17.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2021 Hei Sturee Takker for tilbakemeldingen og det er nyttig informasjon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.