jappen Startet 19.Mars.2021 Del på Facebook Startet 19.Mars.2021 Fikk nettopp et forsikrings tilbud fra Fender Marine på min seilbåt. Prisen var bra, men jeg ble litt overrasket da jeg leste vilkårene. Egenandel er 6000,- ved skader , men ved grunnstøting så er egenandel 25% av reparasjons kostnadene, opptil max 25000,-. Det blir raskt 100 000,- til 150 000,- i reparasjon ved kjølskader etter grunnstøting. Nå er vel grunnstøting en av de vanligste skadene på en seilbåt pga. dypgående. Mener å ha lest at grunnstøting utgjør 50% av alle skader. Jeg vurderer ennå tilbudet, men bør vel unngå grunnstøting. Noen som har erfaring med Fender Marine? Sitér dette innlegget Link to post
Reisatjukk Svart 19.Mars.2021 Del på Facebook Svart 19.Mars.2021 Har kun erfaring en liten periode, ikke hatt skade hos de. Men da eg bytta selskap måtte eg og nytt selskap mase i 4-5 uker på å få tilbake peng betalt for mye. Svare ikke på telefon eller Mail og er vrange når man endelig får kontakt Tør ikke tenke på å melde skade der😳 Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 19.Mars.2021 Del på Facebook Svart 19.Mars.2021 Har hatt Fender snart i 4 år, betaler betaler under 50 % av nest billigste selskap jeg hentet priser fra. Hadde en ansvars sak med de i fjor og den ble ordnet opp i rekord fart. Eneste jeg har å utsette var litt manglende informasjon om når og hva som var gjort med hensyn til motparten. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 19.Mars.2021 Del på Facebook Svart 19.Mars.2021 Jeg har Fender marine, og har god erfaring etter å måtte brukte de pga skade. kommunikasjon underveis kunne vert bedre da jeg følte jeg måtte mase en del på de. Men alt i alt er jeg fornøyd. Og det er ingen som slår de på pris Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Hvilke forsikringsselskap er de agent for? de omsetter for 15-20 mill i året https://www.proff.no/selskap/fender-marine-as/bergen/forsikring/IGCIV9I0ARC/ Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Agent for Munich Re group ERGO Fritidsbåt, Transport, Marina og Kasko Great Lakes Kasko Munich Re Syndicate / NMU Utstyr (Sub-Sea Equipment) Norwegian Hull Club Kasko Shipowners P&I Club P&I Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Roger jo Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Bitteliten skrev for 1 time siden: de omsetter for 15-20 mill i året var det før KNBF brøt og flyttet Norske Sjø til Tryg Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
BØstrøm Svart 20.Mars.2021 Del på Facebook Svart 20.Mars.2021 Jeg ble nysgjerrig, og har sendt forespørsel til dem. Opplever at Phantaenius er vanskelige når det gjelder å heve forsikringssummen, som jeg mener er lav for min båt. Mener den er satt til 800 000,- og at dette opprinnelig var danske kroner, men gjennom årene har blitt norske. Krever masse dokumentasjon, bilder, osv, til tross for at jeg har takst fra takstmann som er ett par år gammel. Bare riggen min, som i praksis er ny, ville kostet 700 000 ny. Underforsikring er visst ikkenoe problem, selv om de reklamerer med å erstatte gammelt med nytt. Jeg har gjerne høy egenandel, og løper ikke til forsikringsselskapet med skader som beløper seg til under 100 000,- Totalhavari ville derimot satt meg kraftig tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 14.Januar.2022 Del på Facebook Svart 14.Januar.2022 Bitteliten skrev On 20.3.2021 at 16.01: Hvilke forsikringsselskap er de agent for? de omsetter for 15-20 mill i året https://www.proff.no/selskap/fender-marine-as/bergen/forsikring/IGCIV9I0ARC/ Interessant... Havarisjefen som sitter som saksbehandler for skadene er aksjonær med 1/3 eierpost i selskapet. Selskapet har iht. regnskapstallene betalt utbytte i 3 av de siste 5 årene, Utbytte er som regel en følge av positive økonomiske resultater. Vil man fremsette en klage blir denne behandlet av en annen av aksjonærene og klager man videre går denne til selskapets styre som stort sett består av øvrige aksjonærer... Tenker det raskt blir behov for advokat med en eventuell forsikringssak hos dette firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 16.Januar.2022 Del på Facebook Svart 16.Januar.2022 Tror jeg ville styrt unna det selskapet. Greit nok at de skal være være billig. Men om det koster mer enn det smaker om noe galt skulle skje, betaler jeg heller mer hos et seriøst selskap. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.