Jump to content

Fender Marine forsikring

jappen

Recommended Posts

Fikk nettopp et forsikrings tilbud fra Fender Marine  på min seilbåt. Prisen var bra, men jeg ble litt overrasket da jeg leste vilkårene. Egenandel er 6000,- ved skader , men ved grunnstøting så er egenandel 25% av reparasjons kostnadene, opptil max 25000,-. Det blir raskt 100 000,- til 150 000,- i reparasjon ved kjølskader etter grunnstøting. Nå er vel grunnstøting en av de vanligste skadene på en seilbåt pga. dypgående. Mener å ha lest at grunnstøting utgjør 50% av alle skader. Jeg vurderer ennå tilbudet, men bør vel unngå grunnstøting. Noen som har erfaring med Fender Marine?

Har kun erfaring en liten periode, ikke hatt skade hos de.  Men da eg bytta selskap måtte eg og nytt selskap mase i 4-5 uker på å få tilbake peng betalt for mye.  Svare ikke på telefon eller Mail og er vrange når man endelig får kontakt  

Tør ikke tenke på å melde skade der😳

Jeg ble nysgjerrig, og har sendt forespørsel til dem. Opplever at Phantaenius er vanskelige når det gjelder å heve forsikringssummen, som jeg mener er lav for min båt. Mener den er satt til 800 000,- og at dette opprinnelig var danske kroner, men gjennom årene har blitt norske. Krever masse dokumentasjon, bilder, osv, til tross for at jeg har takst fra takstmann som er ett par år gammel. Bare riggen min, som i praksis er ny, ville kostet 700 000 ny. Underforsikring er visst ikkenoe problem, selv om de reklamerer med å erstatte gammelt med nytt. Jeg har gjerne høy egenandel, og løper ikke til forsikringsselskapet med skader som beløper seg til under 100 000,- Totalhavari ville derimot satt meg kraftig tilbake. 

• 9 måneder senere...
Bitteliten skrev On 20.3.2021 at 16.01:

Hvilke forsikringsselskap er de agent for? 

de omsetter for 15-20 mill i året

https://www.proff.no/selskap/fender-marine-as/bergen/forsikring/IGCIV9I0ARC/

Interessant...

Havarisjefen som sitter som saksbehandler for skadene er aksjonær med 1/3 eierpost i selskapet.

Selskapet har iht. regnskapstallene betalt utbytte i 3 av de siste 5 årene, Utbytte er som regel en følge av positive økonomiske resultater.

Vil man fremsette en klage blir denne behandlet av en annen av aksjonærene og klager man videre går denne til selskapets styre som stort sett består av øvrige aksjonærer...

Tenker det raskt blir behov for advokat med en eventuell forsikringssak hos dette firmaet. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...