Gazzol Startet 22.Mars.2021 Del på Facebook Startet 22.Mars.2021 Jeg har nettopp kjøpt ny seilbåt. Jeg ser at propellhylsa mangler denne beholderen som tilfører olje gjennom en liten slange. Etter en del googling finner jeg ingen som ligner. Er det noen som kan tipse om hvor en denne eller en lignende kan kjøpes. Det er sikkert en enkel sak å lage en løsning selv, men jeg vil helst at det skal se OK ut. Dette er en hylse uten lufteskrue, kun en nippel for tilførsel av olje. En annen ting er at det er litt foruroligende at beholderen er borte. Det kan bety at hylsa har vært uten smøring i lengre tid. Er det en enkel måte å sjekke tilstanden til hylsa på mens båten ligger på land? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 (redigert) Maritim selger slike oljebeholdere. Denne har en nippel i lokket også, den du har ser lik ut som de som står på baugpropellene. Men er du helt sikker på at den pakkboksen du har skal ha oljesmøring? https://www.maritim.no/oljebeholder-m-slange-for-pakkboks Redigert 22.Mars.2021 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 (redigert) Er du sikker på hylsen skal ha oljesmurning..? Noen skal pumpes greas i...andre skal ha returvann fra kjølevannet... Ahh.. ser Komodo kom rett før meg...😉 Redigert 22.Mars.2021 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Ja, du er litt treg @Ida Marie III. Det er nok alderen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gazzol Svart 22.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Det stikker en slangestump på ca 30cm ut fra nippelen og ut i løse lufta. Den er i tillegg gulbrun innvendig så jeg regner med at det har stått olje i den. Jeg skal fjerne den fra hylsa så da vil jeg kanskje se spor av olje. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Komodo skrev 29 minutter siden: Ja, du er litt treg @Ida Marie III. Det er nok alderen 👍😜😂😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Det kan være lurt å legge ut noen gode bilder av pakkboksen. Da er det sannsynlig at noen kjenner den igjen og kan hjelpe deg med hvordan det skal være Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørkski Svart 22.Mars.2021 Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Oljen er for å smøre tetningsringene, så lenge pakkboksen ikke lekker er de tenkelig OK. Beholderen med olje skal stå min 30 cm over vannlinjen for å sikre at der ikke kommer vann in i pakkboksen ved en evt lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Gazzol Svart 22.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2021 Det høres ut som en god test, så det er bare å få tak i denne beholderen. Jeg fulgte tipset om at det satt slike på baugpropeller og da poppet det opp en tilsvarende som vist på bildet:) Sjekker med Sleipner om de kan levere den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.