Jump to content

Hjelp til dørk til en windy 22

mrtiger

Recommended Posts

Hei,

Har en eldre windy 22 fra 79  som jeg skal fikse litt på.

Har kjøpt ny kalesje, alt av puter inne og ute samt nye stoler.

Dørken har sett sine bedre dager så jeg tenkte å bytte ut dette også.

Det som er der i dag er plater trekt med hvit vinyl med sorte striper.(orginalt)

Tenkte å bytte dette ut med plater som kan ligne på teak. 

Hva har jeg å velge i?

Har dere noen forslag på hvilke plater jeg kan bruke og hvor jeg kan skaffe disse, jeg bor i Fredrikstad.

Platene må også tåle vann da de skal være på dørken under kalesjen som blir tatt ned ved bra vær;)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

hei, jeg driver å pusser opp min nidelv 24 og har også vært på utkikk etter slike plater, men dette er veldig vanselig å få tak i og visst du skulle komme over noen så koster det flere titals tusen. så jeg brukte vinyl gulvbelegg i min båt på de gamle platene jeg hadde. det er jo kanskje ikke akkurat tiktig til en båt men jeg syntes det ble ganske ok

5BD7D6B3-63E7-4CBD-B7BF-46CC9B09C29F.jpeg.904bea45039b64463f75a38157c2d264.jpeg

Knude skrev for 9 timer siden:

@Kanalkapteinen  Da går jeg ut i fra at det er disse du mener.  Ikke teak men laminat med epoxy limt finer. Tåler vann.

Kan anbefales å var mye brukt som dørk av båtprpdusentene. Har selv laget veldig mange dørken av denne. 

Ca 3500,- pr. Plate. 122 ×244 cm. 

43_978109434.jpg.02dbe15b05754ebab8f694a079e25c46.jpg

Er noe slik som dette jeg tenker på, koster dog endel med de holder kanskje en stund.

holder det med 15mm plater eller bør jeg velge 18mm?

må fjerne de gamle platene da de er råtne.

er jo ikke de helt store flatene.

Redigert av mrtiger (see edit history)

De holder. Bruk den gamle som mal. Lag ny dørk ut i fra en tenkt mitt linje så det er like langt fra stripe til kutt på begge sider av mitt lukene. Så lages sidene. Da stemmer alle striper. Da jeg laget sånne dørken ble kuttene lakket med en fortynnet lakk. Ingen lister. 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...