mrtiger Startet 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2021 Hei, Har en eldre windy 22 fra 79 som jeg skal fikse litt på. Har kjøpt ny kalesje, alt av puter inne og ute samt nye stoler. Dørken har sett sine bedre dager så jeg tenkte å bytte ut dette også. Det som er der i dag er plater trekt med hvit vinyl med sorte striper.(orginalt) Tenkte å bytte dette ut med plater som kan ligne på teak. Hva har jeg å velge i? Har dere noen forslag på hvilke plater jeg kan bruke og hvor jeg kan skaffe disse, jeg bor i Fredrikstad. Platene må også tåle vann da de skal være på dørken under kalesjen som blir tatt ned ved bra vær;) Sitér dette innlegget Link to post
mrmartin123 Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 hei, jeg driver å pusser opp min nidelv 24 og har også vært på utkikk etter slike plater, men dette er veldig vanselig å få tak i og visst du skulle komme over noen så koster det flere titals tusen. så jeg brukte vinyl gulvbelegg i min båt på de gamle platene jeg hadde. det er jo kanskje ikke akkurat tiktig til en båt men jeg syntes det ble ganske ok Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Hvis du kan bruke opp igjen platene du har, så kan de belegges med div kunstig teakbelegg. Fåes bla hos Maritim, Watski, Biltema osv... Hvis du googler kunstig teak f.eks og åpner i bilder kommer det opp div eksempler... Tråd om tema her Sitér dette innlegget Link to post
Ineqinn Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 https://www.maritim.no/dorkfin-r-teak-m-hvite-nater (NB! slike plater må lakkeres for å tåle vann) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 (redigert) Sandøy Båtdekk med flere leverer dørkplater i teakfiner med ferdige nater. Veldig pent og holdbart, koster flesk... Redigert 22.Mars.2021 av Kanalkapteinen (see edit history) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Knude Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 @Kanalkapteinen Da går jeg ut i fra at det er disse du mener. Ikke teak men laminat med epoxy limt finer. Tåler vann. Kan anbefales å var mye brukt som dørk av båtprpdusentene. Har selv laget veldig mange dørken av denne. Ca 3500,- pr. Plate. 122 ×244 cm. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Kanalkapteinen Svart 22.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 Ja, helt riktig @Knude, det var laminat jeg mente :) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
mrtiger Svart 22.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 (redigert) Knude skrev for 9 timer siden: @Kanalkapteinen Da går jeg ut i fra at det er disse du mener. Ikke teak men laminat med epoxy limt finer. Tåler vann. Kan anbefales å var mye brukt som dørk av båtprpdusentene. Har selv laget veldig mange dørken av denne. Ca 3500,- pr. Plate. 122 ×244 cm. Er noe slik som dette jeg tenker på, koster dog endel med de holder kanskje en stund. holder det med 15mm plater eller bør jeg velge 18mm? må fjerne de gamle platene da de er råtne. er jo ikke de helt store flatene. Redigert 22.Mars.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 De holder. Bruk den gamle som mal. Lag ny dørk ut i fra en tenkt mitt linje så det er like langt fra stripe til kutt på begge sider av mitt lukene. Så lages sidene. Da stemmer alle striper. Da jeg laget sånne dørken ble kuttene lakket med en fortynnet lakk. Ingen lister. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
LuckyFalls Svart 23.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2021 Kanalkapteinen skrev for 23 timer siden: Sandøy Båtdekk med flere leverer dørkplater i teakfiner med ferdige nater. Veldig pent og holdbart, koster flesk... Jeg valgte også dem i vår Yamarin, veldig bra finnish på deres Synteak dekk, meget holdbart også. Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 24.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2021 (redigert) Kan noen fortelle meg hvor mye det vil koste å legge teak, sånn ca;) sikkert noen som har gjort dette i tilsvarende 22 fot båt og har litt erfaring med priser. Vil gjerne ha pris på de som har gjort det selv og de som har satt vekk jobben. Redigert 24.Mars.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2021 Ta en titt her. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=204891039 Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 25.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2021 Jar du noen erfaring med han? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.