Jump to content

knekte bolter impellerhus bmc 2,52 l

Jomes

Recommended Posts

Har fått 2 knekte bolter/ skruer i impellerhuset på bmc 2,52 liter, og må vel ta ut impellerhuset kanskje. Noen som har kjennskap til om det er kun å løsne de boltene , dra huset ut ? Eller er det en omstendig prosess med fjærer og pakninger som en ikke får tak i.  ? Trenger virkelig hjelp med dette. 

Redigert av Jomes (see edit history)

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Jomes skrev for 4 timer siden:

Eller er det en omstendig prosess med fjærer og pakninger som en ikke får tak i. 

Om du tenker på simmerringer med rustfrie fjærer så kan du antagelig få dette fra Slettebø i Kristiansand. Disse er å regne som slitasjedeler og bør ikke være vanskelige å skifte.

Servicemanual ligger i Dokumentarkivet.

Roger jo skrev 43 minutter siden:

:thumbsup:

Og med Vingemuttere blir det en lek.

Enig i det.

Men hos meg er det snakk om M4. Da blir selv vingemuttere små for mine pølsefingere, spesielt i sjøgang. Derfor bruker jeg vanlige låsemuttere (rustfrie selvfølgelig) og en slik

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/tenger/slangeklemmetang/slangeklemmetrekker-2000041980

Du putter mutteren inn i sekskanten og skrur til. Kan ikke bli enklere.

Og den trekkeren passer til slangeklemmer også. Kjekt å ha uansett . . .

Og ha gjerne et par muttere i reserve sammen med reserveimpelleren . . .

Dersom plassen ikke tillater bruk av slik trekker kan en passende liten hullpipe gjøre samme nytten . .

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...