Jomes Startet 23.Mars.2021 Del på Facebook Startet 23.Mars.2021 (redigert) Har fått 2 knekte bolter/ skruer i impellerhuset på bmc 2,52 liter, og må vel ta ut impellerhuset kanskje. Noen som har kjennskap til om det er kun å løsne de boltene , dra huset ut ? Eller er det en omstendig prosess med fjærer og pakninger som en ikke får tak i. ? Trenger virkelig hjelp med dette. Redigert 23.Mars.2021 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
EMMA Svart 23.Mars.2021 Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 Hei Ben her. De impellerhusa jeg har hvert bort i har hatt gjennomgående skruer. Du kan da få tak i skruen på baksiden ved f.eks borde og bruke utdraker, lage et spor til skruytrekker eller lignende. Dette gjør at du nok må ut med huset. Sitér dette innlegget Bavaria 37c 2007 Fønix Link to post
Komodo Svart 23.Mars.2021 Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 Bilder av problemet hjelper alltid Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ingar Svart 23.Mars.2021 Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 Jomes skrev for 4 timer siden: Eller er det en omstendig prosess med fjærer og pakninger som en ikke får tak i. Om du tenker på simmerringer med rustfrie fjærer så kan du antagelig få dette fra Slettebø i Kristiansand. Disse er å regne som slitasjedeler og bør ikke være vanskelige å skifte. Servicemanual ligger i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 23.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 (redigert) Har skrudd ut vannpumpa, fått et mek verksted til å borre og gjenge nye hull for meg. Dette er engelsk british leyland og alt er i tommer. Så nå blir det mm . Hele vannpumpa satt kun i 4 bolter. Redigert 23.Mars.2021 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
NilsPils Svart 23.Mars.2021 Del på Facebook Svart 23.Mars.2021 Der ville jeg satt inn pinneskruer mens du først er i gang. Da blir plutselig montring av pakning og lokk mye enklere. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 24.Mars.2021 Del på Facebook Svart 24.Mars.2021 NilsPils skrev for 14 timer siden: Der ville jeg satt inn pinneskruer mens du først er i gang. Da blir plutselig montring av pakning og lokk mye enklere. Og med Vingemuttere blir det en lek. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
NilsPils Svart 24.Mars.2021 Del på Facebook Svart 24.Mars.2021 (redigert) Roger jo skrev 43 minutter siden: Og med Vingemuttere blir det en lek. Enig i det. Men hos meg er det snakk om M4. Da blir selv vingemuttere små for mine pølsefingere, spesielt i sjøgang. Derfor bruker jeg vanlige låsemuttere (rustfrie selvfølgelig) og en slik https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/tenger/slangeklemmetang/slangeklemmetrekker-2000041980 Du putter mutteren inn i sekskanten og skrur til. Kan ikke bli enklere. Og den trekkeren passer til slangeklemmer også. Kjekt å ha uansett . . . Og ha gjerne et par muttere i reserve sammen med reserveimpelleren . . . Dersom plassen ikke tillater bruk av slik trekker kan en passende liten hullpipe gjøre samme nytten . . Redigert 24.Mars.2021 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jomes Svart 24.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2021 Takk for svar. Leverte igår, tilbake idag. 400 kr 🙂 inkl skruer. Jeg får vel legge ut bilde også da hvordan d blei. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.