Jump to content

Plassering av batteri foran Wesling 16HT

Quattro

Recommended Posts

Hei,

Skal plassere batteri i det fremste rommet på wesling 16HT. 

Vil da legge kablene i kanalen  som sete skinna sitter i. Men ser at det er for smalt til å ha trekkrør plassert der, kan man legge kablene løst? 
kabel dimmensjon fra motor til batteri er 50mm2

bør man legge batteri kabelens langs babordside for å få mer lik vekt? 

Mvh Quattro

• 1 måned senere...

Jeg har lyst til å gjøre samme modifikasjon på min Wesling, men lurer på hva slags batteri som eventuelt får plass i den lille brønna foran? Mitt gamle Exide-batteri var såvidt for høyt. Lurer også på hvordan du tenkte å feste batteriet. 

Å ha batterikabelen på babord side var et godt innspill. Kan vel ikke skade å fordele vekten?

Har hatt batteri foran i mange år på min uten problemer. Laget et hull ned til stuerommet på høyre side og la kablene opp langs skilleveggen til styreposisjonen i en liten kabelkanal, og opp under kanten. 

Var på biltema og fant det laveste batteriet de hadde satte det i en batteriboks og foret godt med litt stiv skumgummi av typen sitteunderlag for å unngå enhver bevegelse og få litt demping. 

Det bør sikkert gjøres enda mer solid hvis du skal ut og hoppe i høye bølger. :-)

Mener forresten å huske at jeg brukte 35mm2 kabel. Har funket helt fint det også ungen problemer å få nok startstrøm.

Redigert av pberg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...