Quattro Startet 28.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2021 Hei, Skal plassere batteri i det fremste rommet på wesling 16HT. Vil da legge kablene i kanalen som sete skinna sitter i. Men ser at det er for smalt til å ha trekkrør plassert der, kan man legge kablene løst? kabel dimmensjon fra motor til batteri er 50mm2 bør man legge batteri kabelens langs babordside for å få mer lik vekt? Mvh Quattro Sitér dette innlegget Link to post
alphafoxtrot Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Jeg har lyst til å gjøre samme modifikasjon på min Wesling, men lurer på hva slags batteri som eventuelt får plass i den lille brønna foran? Mitt gamle Exide-batteri var såvidt for høyt. Lurer også på hvordan du tenkte å feste batteriet. Å ha batterikabelen på babord side var et godt innspill. Kan vel ikke skade å fordele vekten? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Er det stort sett flatt vann der dere kjører? Hvis jeg hadde plassert batteriet i baugen på min RIB skulle det sannelig få kjørt seg... Bør i det minste være et solid batteri som tåler mer enn et gammeldags blysyrebatteri. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
alphafoxtrot Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Tenkte det samme, Honduras. Sannelig lite flat sjø på Hvaler gitt. Men jeg tenkte at et AGM batteri kanskje ville være brukbart. Hva tror du? Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 (redigert) Har hatt batteri foran i mange år på min uten problemer. Laget et hull ned til stuerommet på høyre side og la kablene opp langs skilleveggen til styreposisjonen i en liten kabelkanal, og opp under kanten. Var på biltema og fant det laveste batteriet de hadde satte det i en batteriboks og foret godt med litt stiv skumgummi av typen sitteunderlag for å unngå enhver bevegelse og få litt demping. Det bør sikkert gjøres enda mer solid hvis du skal ut og hoppe i høye bølger. :-) Mener forresten å huske at jeg brukte 35mm2 kabel. Har funket helt fint det også ungen problemer å få nok startstrøm. Redigert 5.Mai.2021 av pberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 6.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2021 Ble trekt 50mm2 kabler i babord side og frem. Batteri er sentrert i midten fremme og sikringsboks med vanntett boks rundt ble plassert på styrbordside. Tenkte å lage et feste til batteri med gjengestang og låsebolthode, om ikke andre har bedre forslag ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.