Lady H Startet 29.Mars.2021 Del på Facebook Startet 29.Mars.2021 Jeg har en Raymarine 54E vhf som jeg ønsker å koble mot gpsantennen, men jeg vet ikke hvilke ledninger som skal kobles sammen. Er det noen som akn hjelpe? Tidligere var den koblet via kartplotter Farger fra gps antenne: rød, gul, grønn og brun Fra vhf: grønn, gul, blå, sort,grå og oransje Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 29.Mars.2021 Del på Facebook Svart 29.Mars.2021 (redigert) På VHF'n må du finne NMEA in. På ant NMEA out. External Speaker Connections; Grounding; Gps/Nmea Data - Raymarine Ray54E Owner's Handbook Manual [Page 17] | ManualsLib Så gul og grønn fra VHF'n Redigert 29.Mars.2021 av Murphy's law (see edit history) Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Ursabeta Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Jeg fant dette. Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 9.Januar.2023 Del på Facebook Svart 9.Januar.2023 (redigert) Det er ikke nemt at finde ud af ! Jeg arbejder med samme problem i en anden tråd, men har ikke fået svar endnu Det er nok fordi jeg skriver på dansk 😊 Hvad for en GPS antenne har du? Den skal muligvis have 12V for at fungere i dit setup. Den fik sikkert de 12V tidligere fra kortplotteren. Redigert 9.Januar.2023 av Clasg INDSAT LINK TIL TRÅD (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Januar.2023 Del på Facebook Svart 10.Januar.2023 Om det er en Raymarine GPS du har så snakker den SeaTalk og ikke NMEA. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.Januar.2023 Del på Facebook Svart 10.Januar.2023 I tillegg Bør man sjekke opp om GPS antennen er koblet til flere ting. Så lenge alt er ren NMEA 0183 så går alt bra, men er det andre grtensesnitt kan du få problemer med jord om du henger flere brukere på samme utgang på GPS antenen. Endel plottere har jo ohså mulighet til å sette opp en NMEA utgang. Ofte er det ryddigere å la GPS antennen betjene plotter og så koble plotter mot VHF Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 10.Januar.2023 Del på Facebook Svart 10.Januar.2023 Lidt info fra manualen, der kan hentes her: https://raymarine.app.box.com/s/rvhycb6x1brzo64921k5tsqwv2ica3j6/file/3273097377 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.