NilsPils Svart 5.November.2021 Link til dette innlegget Svart 5.November.2021 VegJoh skrev 1 time siden: Jeg begynner etterhvert å få en grei verktøybeholdning om bord. Min filosofi er at når jeg skal gjøre noe "normalt" vedlikehold eller småutbedringer på båten, så skal jeg benytte det verktøyet som er ombord. Finnes ikke det verktøyet jeg trenger ombord, så tilføyes det til verktøykassen. Det har gjort at den har vokst litt gjennom årene, men den har i det siste blitt mer og mer "stabil". Sånn er det hos meg også . . Problemet er bare at jeg har to båter og hus i Norge og Thailand. Så nå har jeg 4 sett av det viktigste . . Verktøyet som tilhører båtene merker jeg med tape med egen farge for hver båt for å unngå forvirring og blanding. I tresnekka Tora holder det med en liten verktøykasse. I Saowanee har jeg en stor verktøykasse og en mindre for små håndverktøy. Reservedeler oppbevares i plastbokser med lokk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Faxen Svart 5.November.2021 Link til dette innlegget Svart 5.November.2021 Jeg hadde en batteridrill av billig sort. Batteriene døde, så jeg tok de ut av batteriboksen, koplet til en 5 meter kabel, med sigarettplugg. Vips en brukbar drill om bord. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Steini Svart 5.November.2021 Link til dette innlegget Svart 5.November.2021 Har ein egen luger for verktøy eg Pluss ein del stuet andre strategiske plasser, haha Sikkert ikkje alle ombord i Jandia som er lika engasjert i verktøy....... Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Vestlandssong Svart 5.November.2021 Link til dette innlegget Svart 5.November.2021 Eg anbefaler vinkelbits. Det er gull verdt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.