tnlu Startet 30.Mars.2021 Del på Facebook Startet 30.Mars.2021 Hei Har en kompis som er plaget med vann i diesel. Han har sett over og skiftet tetning på påfylling og det mest åpenberre. Lurer på om noen her inne veit om det er dieselkjøling på denne motoren som kan gjøre at man får vann inn i diesel den veien? Motoren er en yanmar 4lh-hte. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Hei. Har samme motor som din kompis har. Tror ikke det er diesel kjøling på denne. Og at han får vann i dieseltanken, så er det en lekkasje et annet sted enn motoren tror jeg. Har kanskje vært greit å vite type båt merke og eventuelt bilder av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Ikke minst bør han sjekke om det er sjøvann eller ferskvann. Jeg kavet lenge med det samme, og er nå 98% sikker på at jeg har fått vann inn gjennom luftingen til tanken. Grønnsåpe i saltvann blir til en hvit gugge, så det er lett å bestemme. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 30.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Hei. Båten er en Viknes 770 ca 1997 modell eller deromkring. Kjenner ikke Yanmar motorene men hvis det ikke er dieselkjøling så kan det nå ikke komme inn via kjølingen...😊 Får prøve såpetriks for å se om set er sjø/ferskvann....Takker for info... Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 14.Juni.2021 Del på Facebook Svart 14.Juni.2021 Dette er muligens at luftingen til dieseltanken ligger for lavt (skutesiden). Sjekk dette!! Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 15.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2021 Takker for tips. 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.