Jump to content

Skrogisolasjon Armaflex cellegummi 10mm.


bOFFE1968

Recommended Posts

 

Grand Banks jr skrev On 31.3.2021 at 9.29:

Naboen, som er gulvlegger, bruker et lim som de bruker på gulv. Mener det hadde 4 siffer som "navn". Han smurte det på skroget (med rulle), og det skulle tørke helt før han deretter la på 1mm vinyl som han limer på. Mulig du kan få tak i et slikt lim? Han bare varmet opp kabinen og la med én gang. Virket ikke som det gjorde noe at skroget blir kjølt ned etterpå. Han liker ikke klisset med kontaktlim, så derfor bruker han det yrkeslimet.  Bare ment som tips til lim mtp temperatur.

Cascoflex 3442, har brukt den både vinter og sommer, limer som bare det.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei,

Jeg skal isolere med LOW-E isolasjon i båten min. For de som har erfaring med low E isolasjon ønsker jeg å vite  hvilke type/merke kontaktlim de har brukt med godt resultat når man har limt ? Vet at Hadrian(leverandøren av Low-E isolasjon, reklamerer med en svindyr spraylim. Er det andre som har erfaring med en lim som kan feks rulles, eller males på skroget og har gode erfaringer med det? 

Link to post
Share on other sites

Helge Klinge skrev for 4 timer siden:

Hei,

Jeg skal isolere med LOW-E isolasjon i båten min. For de som har erfaring med low E isolasjon ønsker jeg å vite  hvilke type/merke kontaktlim de har brukt med godt resultat når man har limt ? Vet at Hadrian(leverandøren av Low-E isolasjon, reklamerer med en svindyr spraylim. Er det andre som har erfaring med en lim som kan feks rulles, eller males på skroget og har gode erfaringer med det? 

Har limt Low-e til glassfiber med Casko gulvlim, Caskoflex. Fleksibelt å tilpasse og satt godt. Har også limt med Biltema kontaktlim på spann med pensel. Satte spannet i varmt vannbad da det var seigt å jobbe med. Satt godt. 

Link to post
Share on other sites

KDB skrev for 6 timer siden:

Armaflex fåes med lim bakside ala klistremerke. Jeg har brukt dette på 19 mm Armaflex, sitter veldig bra. Du må lage maler, da du har kun ett forsøk under montering.

Limte du skai utenpå igjen da? Limside på armaflexen mot skrog, så skai? Jeg har kjøpt en liter våtromslim jeg skal teste med. Har du noen tips

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Barbaria skrev On 30.3.2021 at 22.22:

 Festet det hele  med et par vinkler som ligger under madrassen, slik at jeg kan ta bort begge skrogsidene med 2 skruer om jeg har behov for å komme til. Tørt og varmt.
 

image.jpeg.cbec6f3e1cd15720059143f71ceeb7a4.jpeg
 

Nydelig arbeid!

Ser innlegget ble postet for flere år siden, men lurer på om du har anledning til å vise hvordan du har festet disse "vinklene under madrassen"? Og hvordan har du løst skjøtet helt fremst der skrogsidene møter "den lille firkanten"? Hvis du har noen andre erfaringer fra arbeidet/noe du eventuelt ville gjort annerledes nå som det har gått en stund, tar jeg gjerne imot det også med stor takk! 

 

Planla opprinnelig å legge armaflex med kryssfiner over, men vurderer nå Low-e i stedet. Mahogny-spilene får bli en gang budsjettet er litt romsligere, for det ble virkelig vakkert! 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...