Sandebukta Startet 31.Mars.2021 Del på Facebook Startet 31.Mars.2021 (redigert) Ved sjøsetting i dag merket jeg etter hvert litt uvante vibrasjoner og registrerte at lensepumpa gikk. Stoppet og sjekket under dørken. Hørte det piplet vann inn, muligens fra stevnen. Fikk båten på land i en fei. Da jeg kikket inn på akselen i ene åpningen i stevnlageret så jeg en fastkilt svart gummibit. Noen som vet hvor denne sannsynligvis kommer fra? Er det fra cutlesslager (som vel er foran/etter hullet), simring fra pakkboks eller hva kan det være som ender opp der? Redigert 31.Mars.2021 av Sandebukta (see edit history) Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Komodo Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 Sandebukta skrev for 12 timer siden: Er det fra cutlesslager (som vel er foran/etter hullet), simring fra pakkboks eller hva kan det være som ender opp der? Det høres ut som om det er gummien i cutlesslageret som har løsnet fra vulkingen. Det forklarer også hvorfor du får kast, noe som i sin tur kan føre til at simmerringene i pakkboksen begynner å lekke. Dersom du har simmerringer i pakkboks tåler de neppe kraftige radielle utslag uten å gå i stykker. En pakkboks med talgpakninger tåler nok mer juling uten å bli ødelagt. Du må jo uansett demontere og inspisere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sandebukta Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Takk for svar. Her må nok sesongen utsettes på ubestemt tid ja. Pakkboks og cutlesslager, av med ror og ut med aksling. Ikke akkurat drømmen ved sesongstart det! Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.