mrtiger Startet 1.April.2021 Del på Facebook Startet 1.April.2021 (redigert) Vi har en eldre windy som har vært i familien til fruen siden den var ny. Vi vurderte om vi skulle selge denne eller kjøpe en ny båt, men madammen ville heller beholde denne. Derfor legger vi litt penger i denne får å oppgradere båten. Alt av invetar har blitt slitt etter mange år med bruk. Skroget på utsiden har holdt seg veldig bra og her gjør vi ikke noen annet en rubbing og polering. Båten er utrolig bra i vannet og tåler mye sjø. Dette er også en av punktene at vi beholder båten og ikke kjøper en nyere båt. Har kjørt mye båter gjennom tidene og sjelden kommet over en som takler grov sjø som denne. Selvfølgelig er en nyere båt kanskje bedre designmessig og mer stilren, men vi har jo blitt glad i denne båten:) Det som er på planen i år og som allerede er bestilt : Ny kalesje, stoler, alt av puter og solmadrasser ute, ny sofagruppe i lugar. Dørken skal ut og erstattes med ny. Her skal jeg også teste ut syntetisk teak fra flexiteek. Neste år står motoren og drev for tur. I dag sitter den en vp 140A som fungerer veldig bra. Denne motoren er original fra 79, men har blitt stelt veldig bra og går som en klokke. Får bare håpe at den gjør dette en sesong til. Har tenkt å installere en større motor med rundt 300 hk, tenker det blir en mercruiser. Noen bilder fra båten nå Noen bilder fra innsiden av båten, her trengs det en god del jobb;) Redigert 1.April.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 I dag har jeg fjernet dørken og den var ganske dårlig forfatning. Var spent på hvordan treverket under dørken skulle være, men utrolig nok var dette helt fint og dette bør ikke byttes ut. Trenger bare en god rengjøring og et nytt strøk med maling av treverket. Tenkte også å male skroget i bunnen, noen forslag på hvilken maling jeg kan bruke her? Noen bilder fra jobben: Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 (redigert) Ser de kjører tilbud på Mercruiser 4,5L V6 250 hk for tiden, den bør jo være ideell til båten. Redigert 1.April.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
mrtiger Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Teerex skrev 10 minutter siden: Ser de kjører tilbud på Mercruiser 4,5L V6 250 hk for tiden, den bør jo være ideell til båten. Takker for tipset, du vet tilfeldigvis ikke pris på en slik motor? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.April.2021 Del på Facebook Svart 1.April.2021 F.eks. her https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=180931279 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
mrtiger Svart 1.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2021 Takk. Skal ta en tur til en på Gresvik i fredrikstad som har lang erfaring med disse motoren og se om vi kan bli enige med en motor som passer til denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 (redigert) Har fått gjort litt med båten i våres og venter fremdeles alt av puter, stoler, solmadrasser og inventar i lugar. Men, alt er på vei nå og håper posten ikke drøyer alt for lenge:) kalesjen har jeg alt fått. Har fått byttet ut alt av dårligere bjelker i dørken. Har også monter ny dørk som ble veldig bra. Redigert 27.Juni.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 (redigert) Skråget på båten har også holdt seg veldig bra for å være en gammel dame:) Redigert 27.Juni.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 6.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2021 (redigert) Da har jeg fått gjort litt til med båten, har også sjøsatt den for 2 uker siden. litt dårlig med bilder, men skal ta noen bedre ved neste anledning. Nye seter er montert. Nye puter til til sittegruppe bak og nye solmadrasser De minste har fått prøvd vannskiene:) Jentungen klarte å komme opp på andre forsøk, mens guttene ville vente litt med å stå:) Venter fremdeles på trekk til kalesje når den er nedfelt. Redigert 6.Juli.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Nydelig båt, så bra at disse blir tatt vare på!! Flotte oppgraderinger som er gjort, pøs på med bilder videre i prosessen Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Hans Magnus Semb Svart 10.August.2021 Del på Facebook Svart 10.August.2021 Hei har du fortsatt de gamle putene og stolene liggende? I så fall kunne jeg tenke meg de. Jeg har overtatt et prosjekt fra 1977 som mangler alt av innredning osv. Mvh Hans M Semb Sitér dette innlegget Link to post
WindyHåret Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Utrolig vakker. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 21.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2021 Da nærmer det seg høsten og den gamle vp AQ140 motoren skal ut. Siden motoren, drev og transcom er i god forfatning hadde jeg tenkt å selge dette. Noen som har en formening om hva prisen er på en slik? Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 12.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2021 Da har jeg også bestemt meg for motor. hadde egentlig bestem meg for en mercruiser v6 250 hk. Siden jeg ville ha en ferskvannkjølt motor og denne ble ganske dyr med ferskvannkjøling. De måtte jeg også gå opp til bravo 1 drev. Så sjekket jeg opp Volvo penta og fant ut at denne motoren passet meg bedte, så da havnet avgjørelsen på en Volvo penta v6 250 hk. Båten et på vannet nå og skal snart opp. Båten vil da bli hentet og stå på verksted over vinteren slik at jeg får den tilbake med ny motor til våren:) Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 25.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2022 Det skjer det ting med båten. Den gamle gode vp aq140 traveren har forlatt båten. Motorrommet har blitt pusset ned og blitt frisket opp med ny maling. Det nye motoren er montert i båten og tilhørende utstyr blir montert. kommer med mer informasjon og bilder. Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2022 Da får jeg tilbake båten i morgen med ny motor:) den skal også sjøsettes og testes i morgen. Gleder meg til å se resultatet:) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.Mai.2022 Del på Facebook Svart 26.Mai.2022 Det som gjør båt mere spennende enn bil er at man kan montere praktisk talt akkurat den motoren man har lyst på i sin gamle båt, uten noen større komplikasjoner Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kanalkapteinen Svart 26.April.2023 Del på Facebook Svart 26.April.2023 mrtiger skrev On 26.5.2022 at 22.59: Da får jeg tilbake båten i morgen med ny motor:) den skal også sjøsettes og testes i morgen. Gleder meg til å se resultatet:) Hvordan ble oppgraderingen? :) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.